Jacob's Creek - Aperitivo Spritz

Öppna och Spritza! Jacob's Creek lanserar Aperitivo Spritz

JACOB’S CREEK lanserar Aperitivo Spritz, en ny uppfriskande och drickklar produkt, med smak av läckra blodapelsiner och en hint av bittersöt citrus.

Det australiensiska vinhuset JACOB’S CREEK har sedan 1976 en gedigen och imponerande historia av att producera högkvalitativt vin. Det senaste året har man noterat en växande efterfrågan på spritz- och aperitifdrinkar. Därför lanserar JACOB’S CREEK ett nytt mousserande, redo av drickas på en gång: JACOB’S CREEK Aperitivo Spritz. Produkten, som lanseras i en flaska om 750 ml, syftar till att förenkla och få fler att upptäcka den populära drycken.

JACOB’S CREEK Aperitivo Spritz ger konsumenten en bekväm, enkel och elegant drink med en twist. Aperitivo Spritz har en bas av mousserande vin gjord på Gleradruvan – samma druva som används för att producera Prosecco. Den uppfriskande, mousserande drinken har en förfinad smak av blodapelsiner med noggrant utvalda smaker från växtriket såsom Cinchona (kinaträd) och extrakt från Lakritsrot. Slutresultatet blir smakrikt och läckert med inslag av bittersöt citrus.

- Aperitivo Spritz passar lika bra under en eftermiddag med vännerna, innan middagen, efter skidbacken eller när du gör dig redo för en utekväll. Den serveras bäst med mycket is och för den totala aperitifupplevelsen och kan med fördel toppas med en skiva grapefrukt, säger Anna Westermark, Senior produktchef, Pernod Ricard.

Aperitivo Spritz är lika sofistikerad som ett traditionellt mousserande vin men erbjuder en ny twist på aperitiftillfället och förenklar förberedelse och serveringsmomentet.

Man har spenderat mycket tid på att hitta den perfekta mixen för att på bästa sätt balansera smaken av blodapelsin med detta australiensiska mousserande vin som görs på Gleradruvan. Det har varit en mycket spännande process, och JACOB’S CREEK Aperitivo Spritz är ett bra exempel på hur varumärkets kärlek och passion för vinproduktion kombinerat med en progressiv anda, har lyckats skapa något nytt och spännande för våra konsumenter, fortsätter Anna Westermark.

JACOB’S CREEK Aperitivo Spritz lanseras i en flaska på 750 ml, och kostar 99 kronor. Aperitivo Spritz finns i Systembolagets beställningssortiment och kan beställas med ordernummer: 75855.

Smak:
Välbalanserad bitterhet och citrus, med underliggande krispighet från det mousserande vinet (8,5%).

Serveras med fördel till:
Rökt lax, pasta primavera, pizza bianco, oliver, charkuterier, valnöt-och prosciuttosallad, gravad lax, citrussorbet.

För pressmaterial, vänligen kontakta:
Andrea Romander, Cohn & Wolfe Stockholm
E-post: pernod-ricard@cohnwolfe.com

För mer information, vänligen kontakta:
Anna Westermark, Senior Brand Manager
E-post: Anna.Westermark@pernod-ricard.com