Pernod Ricard Sweden lanserar ny konsumenthemsida

Pernod Ricard Sweden lanserar ny konsumenthemsida

Provaguiden
Nu är en ny hemsida lanserad av Pernod Ricard Sweden för alla konsumenter som älskar dryck och mat. www.provaguiden.se är fylld med inspiration och tips på goda drycker, allt ifrån en apéritif till en drink efter maten. Drinkar efter egen smak, eldigt, kryddigt, syrligt eller sött. Eller kanske helt enkelt originalreceptet på klassiska drinkar som t ex en Dry Martini eller en Mojito? vihar också matchat en mängd viner med smakfulla recept
Provaguiden besöks nu av c:a 15.000 besökare/månad, antalet ökar vecka för vecka med läsare som letar söker spännande och smakrika kombinationer och inspiration av drycker.

Provaguiden ingår i samlingen Prova där även Provabarrel finns.
Provabarrel är Pernod Ricard Swedens kundmagasin och har funnits i sju år och skickas till prenumeranter i hela Sverige. Det är en ständig inspirationskälla för mat- och dryckesälskaren fylld med reportage från vingårdar, möten med vinmakare och master destillers. Vi vill ge dig nya typer av reportage för att förhöja vardagen och njuta av vin och mat.
Tidningen kommer ut två gånger om året och kostar ingenting. Anmälan på www.provaguiden.se

Provavintips
Varje vecka skickar vi ut ett nytt och inspirerande provavintips. Det blir tips på nyheter, klassiker och massor av andra goda röda- och vita viner. Kanske lite bubbel eller kanske sött vin efter maten. Vi vill dela med oss av vår kunskap om vin och vad för mat som passar till det. Här finns också genom vårt samarbete med arla.se förslag på en riktigt god meny varje vecka. Allt kommer till prenumeranternas mailbox varje torsdag. Anmälan på www.provaguiden.se

För mer information kontakta gärna:

PR-Manager

tel 08 744 73 70