The Glenlivet Nàdurra 16 yo cask strength på Systembolaget i oktober

The Glenlivet Nàdurra 16 yo cask strength på Systembolaget i oktober

Gång på gång befäster the Glenlivet sin status som "The Single Malt that started it all", denna gång genom att lansera The Glenlivet Nàdurra 16 yo cask strength. På galliska betyder Nàdurra naturlig och whiskyn har lagrats på first-fill amerikanska bourbonfat.

"The Glenlivet Nàdurra hyllar The Glenlivets fantastiska ursprung och när allt kommer omkring är det trots allt "The Single Malt that started it all"- tack vare att man inte kylfiltrerar produkten i tillverkningsprocessen så behåller man alla de underbara smakerna i denna malt. Det ger Nàdurra komplex kropp och textur och det är också samma metod som The Glenlivets grundare George Smith en gång i tiden använde." kommenterar Petter Berglund, Produktchef för The Glenlivet.

Färg: Halmaktigt guldfärgad
Doft: En fräsch och mild sommarlik samling av blommighet och sötkryddiga dofter
Smak: Mjuk och silkeslen med en sötma från mogna frukter och honungsdoftande blommor, balanserad av en torr avslutning från ek och en bestående längd av ingefära och hasselnötter

Art.nr: 10414