Norrköpingsföretag expanderar med Mizzy.se

Norrköpingsföretaget Phelt AB öppnade i september 2013 en ny butik på nätet, Mizzy.se - Skönhet på nätet. Skönhetsprodukter i form av löshår, lösögonfransar och armband är några exempel på vad den nya e-butiken säljer.

- "Vi vill erbjuda prisvärda skönhetsprodukter på nätet", säger VD Magnus Fäldt.

Inriktningen på Mizzy kommer främst att vara löshår av både syntetiskt och äkta hår i olika längder, nyanser och variationer. Raka och lockiga löshår finns för att fylla ut eller förlänga det riktiga håret men också enklare löshår som till exempel löslugg och hästsvans finns för försäljning.

Att Mizzy erbjuder fraktfritt inom Sverige är något Fäldt hoppas kommer locka ännu mer kunder.
- "Fraktfria e-butiker är något som blir allt vanligare och vi vill följa den trenden".

Phelt AB har bedrivit e-handel genom olika former sedan 2005 och driver sedan tidigare:
Kamda.se - Kameratillbehör för alla
Kabel.se - Retro tvspelstillbehör & kablar