Nu kommer smaksuccén till Eskilstuna

Phil’s Burger öppnar första restaurangen utanför Stockholm

När Phil’s Burger slår upp portarna på Kungsgatan i Eskilstuna torsdag 3 september är det hamburgerkedjans tredje restaurang, men den första utanför huvudstaden.

– Nu börjar vår resa ut i Sverige och Eskilstuna känns helt rätt som ett första steg. Vi har fått otroligt positiv respons i Stockholm, besökare från hela landet kommer till oss och gillar maten. Det ser man inte minst på Instagram. Nu hoppas vi att våra burgare ska tas emot med öppna armar även i Eskilstuna, säger Peder Skaj, en av två grundare av Phil’s Burger.

Smaksuccén fortsätter för Phil’s Burger som tar med sitt lyckade koncept till centrala Eskilstuna där de kommer att servera lika välgjorda och smakrika hamburgare.

– Vi har många gäster som åker till Stockholm för att besöka oss och tycker att hamburgarna är det godaste de någonsin ätit. Nu vill vi leverera lika god mat till Eskilstuna, vi håller tummarna för att de ska gilla maten.

Samtidigt som det är hamburgarna som står i fokus har mycket krut lagts på själva restaurangen för att skapa rätt stämning och känsla.

– Vi har ett perfekt läge i början av Kungsgatan, när vi fick reda på att den här lokalen blev ledig bestämde vi oss direkt. Vi har satsat hårt och bland annat tagit in ett konceptbyggföretag och en arkitektbyrå för att få till en modern, fräsch och avskalad känsla. Restaurangen kommer bli något utöver det vanliga.

Inför öppningen har 16 medarbetare anställts, och för restaurangchef Nina Rombo har de senaste veckorna varit lika hektiska som roliga.

– Det ska bli otroligt roligt att äntligen öppna! Att arbeta med det här konceptet tillsammans med Peder och Philip passar mig perfekt. Jag och mina medarbetare ser på våra hamburgare som ett hantverk där varje gram i varje recept spelar roll. Jag tror verkligen på konceptet och att burgarna kommer bli ett uppskattat inslag i Eskilstunas restaurangutbud, säger Nina Rombo, restaurangchef Phil’s Burger Eskilstuna.

Även om allt fokus just nu ligger på öppningen av Eskilstuna-restaurangen så har Peder Skaj och resten av Phil’s Burger-gänget redan börjat planera för ytterligare etableringar.

– Just nu vill vi komma in bra i Eskilstuna, men vi tittar också framåt och planerar inför nästa öppning. Det finns plats för många fler Phil’s Burger runt om i Sverige.

Phils Burger öppnar på Kungsgatan 1 i Eskilstuna 3 september.

Phil’s Burger serverar hamburgare gjorda på högrev av högsta kvalitet, på dagsfärska hamburgerbröd och med dubbelfriterade pommes frites av Russet. Restaurangkedjan grundades av matfantasten Philip Örtegren och entreprenören Peder Skaj, den första restaurangen öppnades april 2014 på Kungsholmen i Stockholm. Idag har Phil’s Burger två restauranger i Stockholmsområdet och en i Eskilstuna.

Charles Wade

Presskontakt VD Verksamheten 0761416530