Ny svensk återförsäljare av mobiltelefoni med familjen i fokus

Phone Family AB öppnar imorgon 4 augusti sin första butik i Sverige. Det är starten på stor etablering av en ny butikskedja. Premiären sker i Skärholmen Centrum i Stockholm.

Phone Family är en nystartad oberoende återförsäljare av mobiltelefoni från samtliga ledande operatörer och leverantörer. Bolagets grundare har alla en lång och framgångsrik erfarenhet från branschen.

”Vi har alla under en längre tid känt ett behov av en oberoende aktör som erbjuder familjeanpassade tjänster från samtliga operatörer,” säger Jon Hjertenstein, VD i Phone Family. ”När vi satt ihop vårt koncept med fokus på familjens behov och testat det har responsen varit enorm från operatörer, leverantörer, våra anställda samt inte minst från de kundundersökningar vi genomfört.”, fortsätter han.

Den mobila kommunikationen är för många familjer en märkbar ekonomisk utgift och därför lanserar Phone Family AB en ny bonusstruktur – Familybonus -  som innebär att familjen tjänar på att samla sin mobila kommunikation hos Phone Family. Man kommer också ge en annorlunda och förbättrad rådgivning bland annat genom extra hjälp att komma igång med sin nya telefon samt lanseringen av en egen Mobilskola.

Flera butiker kommer att lanseras i Sverige under hösten.

• phone family
  • mobiltelefoni
  • skärholmen centrum
  • jon hjertenstein

• Stockholm

Phone Family AB är en nystartad återförsäljare av telekom. Vi erbjuder abonnemang och lösningar från Telia, Tele2, Telenor och Tre samt mobiltelefoner från de ledande tillverkarna.

Thomas Ahlerup

Presskontakt Informations och IR chef Kommunikation och Investor relations, media kontakter +46 735-425 958