Phonera har åter de nöjdaste företagskunderna

Idag har det offentliggjorts att Phonera ännu en gång har utnämnts av Svenskt Kvalitetsindex (SKI) till operatören med de nöjdaste företagskunderna inom fast telefoni.

Undersökningen görs årligen av SKI genom telefonintervjuer med slumpvis utvalda företag och detta är den sjätte gången som Phonera tar hem förstaplatsen före Telia, Tele2 och övriga operatörer (tidigare vinster 2005, 2008, 2009, 2011 och 2012).

- Vi är stolta över resultatet och ska använda det som bränsle för att fortsätta kämpa för att vi ska ha de nöjdaste företagskunderna i hela telekombranschen på alla våra produkter och tjänster. Än är vi inte nöjda, men vi är en bit på väg, säger Robert Öjfelth, VD Phonera.

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) är ett system för att mäta och analysera hur faktiska kunder och andra användare bedömer varor och tjänster i Sverige. Regelbundna mätningar av kundnöjdhet och kvalitetsutveckling i näringsliv och offentlig sektor har genomförts sedan 1989. Mer information finns på www.kvalitetsindex.se.