Phonera lanserar fastnummer i mobilen

Vi blir alltmer mer mobila och i takt med detta vill vi också kunna vara nåbara där vi är. Och nu blir det möjligt att vara nåbar nästan överallt och samtidigt på flera nummer när det fasta numret går direkt till mobilen.

Fastnummer i mobilen är en smidig tilläggstjänst som går att lägga till på kundens befintliga eller nya mobilabonnemang. Tjänsten fungerar på det sättet att operatören Phonera flyttar kundens fasta nummer från telefonjacket och lägger det därefter i en eller flera mobiler (max fyra stycken). När någon ringer till det fasta numret så ringer det helt enkelt i mobiltelefonen istället. Eller om det är flera anslutna till numret så ringer det i samtliga anslutna mobiler. När man ringer ut visas alltid mobilnumret utåt.

-  En mycket smidig och användbar tjänst som passar de flesta företag och företagare. Speciellt lämpad är tjänsten för de som arbetar mycket utanför kontoret och som ofta är på resande fot. Ett annat plus är att alla internsamtal mellan mobilerna är kostnadsfria. Det säger Marco Olsson, Produktansvarig på Phonera.

Tjänsten kostar 79 kr per mån och användare. Det går att ansluta max fyra stycken mobiler till ett nummer i nuläget.

Marco Olsson, Produktansvarig Phonera

E-post: marco.olsson@phonera.se

www.phonera.se

• företagande
  • mobil
  • mobilen
  • företag
  • mobila
  • mobiltelefonen
  • fastnummer
  • mobilabonnemang
  • nasdaq
  • nasdaq omx stockholm

PHONERA AB (publ) fokuserar på två verksamheter riktade mot enbart företag och är organiserat i två affärsområden – Phonera Telefoni och Availo. Availo är ett varumärke som ägs av Phonerakoncernen. Phonera skapar lönsamhet och tillväxt genom att erbjuda kostnadseffektiva och moderna kommunikations- och serverlösningar för Telefoni, Internet och Hosting. Phonera har cirka 60 000 företagskunder och omsatte 2012 397,8 mkr. Aktien handlas på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Oslo. Mer finansiell information finns på www.phonera.com.