Fransk matkultur till Sollentuna

Picard fortsätter sin kraftiga expansion och öppnar den 30e september sin trettonde butik, i Sollentuna Centrum. Tidigare i september öppnades första Picardbutiken på västkusten, på Kungstorget i Göteborg. Expansionen kommer fortsätta i Stockholm och inom kort står Malmö på tur.

− Vi är glada över att kunna nå fler kunder med vår centralt placerade butik i Sollentuna centrum. Att butiken ligger mellan Ica Kvantum och Systembolaget underlättar för kunderna att kunna göra samtliga matinköp vid ett tillfälle. Ett kompletterande utbud i nära anslutning är väldigt viktigt, säger Josephine Ringdahl, vik. Produkt- och Marknadsansvarig på Picard.

Picard har tagit fransmännen med storm och är för fjärde året i rad Frankrikes mest uppskattade livsmedelskedja. Bra mat, goda råd och trevligt bemötande är ledord för kedjan. Även svenskarna har välkomnat Picard med öppna armar och nya kunder upptäcker konceptet varje dag.

−Våra svenska kunder har snabbt tagit Picard till sitt hjärta och fyller gärna frysen med våra kvalitetsprodukter. Framförallt våra färdiga aperitifer, förrätter och desserter som är väldigt populära bland svenskarna säger Josephine Ringdahl, vik. Produkt- och Marknadsansvarig på Picard.

• Livsmedel

• fransk
  • frankrike
  • fisk&skaldjur
  • desserter
  • aptitretare&förrätter
  • matvaruhandel
  • matkedja
  • mat

Fakta om Picard:

• Picard finns i Sverige sedan februari 2013 och har i dag 13 butiker i Sverige. Den 30e september öppnar Picard i Sollentuna Centrum.

• Picards målsättning är att öppna 70-80 butiker i Sverige under de kommande fem åren, med fokus på storstäder och universitetsstäder, såsom Stockholm, Uppsala, Malmö, Göteborg och Linköping.
  • Butikerna erbjuder över 500 artiklar, såväl råvaror som kött, fisk, fågel och grönsaker samt färdigmat som aperitifer, förrätter, huvudrätter och desserter - franska och svenska specialiteter.

• Picard-koncernen har drygt 1000 butiker fördelade i Frankrike, Belgien, Luxemburg och Sverige.

För mer information, vänligen kontakta:

Josephine Ringdahl, Vik. Produkt och Marknadsansvarig, josephine.ringdahl@picard.se, tfn +46 720 226 727