Fransk matkultur till Uppsala

Tre månader efter att Uppsalaborna för första gången fick smaka på Picards utbud av frysta produkter öppnar nu en andra butik, denna gång på Vaksalagatan 8 mitt i Uppsala centrum. Picard är ett nytt butikskoncept i Sverige sedan februari 2013 med endast fryst mat av allra högsta kvalitet.

− När vi nu öppnar på Vaksalagatan kan vi förgylla vardagen för ännu fler Uppsalabor. Vi är otroligt stolta över vår höga kvalitet och vårt breda sortiment och ser framemot att visa nya Uppsalabor hur fryst mat kan smaka, säger Kevin Renaudin, Operational Manager i Sverige.

Picard har tagit fransmännen med storm och är i dag, för fjärde året i rad, Frankrikes mest uppskattade livsmedelskedja. En kedja där man möts av bra mat, goda råd och trevligt bemötande. Även svenskarna har välkomnat Picard med öppna armar och nya kunder upptäcker konceptet varje dag.

−Våra svenska kunder har snabbt tagit Picard till sitt hjärta och fyller gärna frysen med våra kvalitetsprodukter. Framförallt är våra färdiga aperitifer, förrätter och desserter är väldigt populära bland svenskarna vars smak är väldigt lik fransmännens, säger Sara Maxence, Produkt och marknadschef på Picard.

• Livsmedel

• mat
  • uppsala
  • student
  • fryst mat
  • matbutik
  • fransk
  • matkedja

• Uppsala

Fakta om Picard:

• Picard finns i Sverige sen februari 2013 och har i dag åtta butiker i Sverige. Den nionde öppnar i Uppsala.
  • Picards målsättning är att öppna minst 50 butiker i Sverige under de kommande fem åren, med fokus på storstäder och universitetsstäder, såsom Stockholm, Uppsala, Malmö, Göteborg och Linköping.
  • Den nya butiken i Uppsala ligger i hörnet Vaksalagatan/Dragbrunnsgatan. Butiken är öppen 10-20 på vardagar och 10-18 på lördag, 11-16 på söndagar. Natalia Fröberg som redan i dag ansvarar för butiken i Kvarnen gallerian kommer att vara butikschef över båda butikerna.
  • Butiken erbjuder 700 artiklar, både råvaror som kött, fisk, fågel och grönsaker samt färdigmat som aperitifer, förrätter, huvudrätter och desserter - franska och svenska specialiteter.
  • Picard-koncernen har drygt 1000 butiker fördelade i Frankrike, Italien, Belgien, Luxemburg och Sverige.