Picards 5 statements når konsumenterna!

Picard gör en medveten satsning på att kommunicera sina statements som förklarar alla fördelar med företagets frysta produkter. Konsumenter runt om i landet kan nu ta del av kampanjen i butiker, dagspress, digitalt och DR.

- Det är dags att nå ut med att Picards frysta premiumprodukter minskar matsvinnet och erbjuder en mängd hälsofördelar. Alla som följer den viktiga debatten om matsvinn, klimatsmarthet och hälsosam livsföring känner till att fryst mat är framtiden, säger Emily Gray, PR & SoMe ansvarig på Picard Sverige.

I samband med att Picard inledde ett samarbete med Paradiset ville företaget även lyfta fram de många skälen att välja deras sortiment. Picards innovativa frysta mat har i decennier banat väg för minskat matsvinn, du tar bara fram det du behöver när du lagar mat. Picard minskar således matsvinnet i sina butiker och hos konsumenterna – och kan stolt konstatera att de är rätt ensamma om den bedriften. Emil Jonsson, Art Director på Picard berättar:

- En utmaning var att få folk att förstå varför det ska vara värt att betala mer för fryst än färsk mat och vilka fördelar det resulterar i. Det finns många anledningar att välja Picards produkter och vi kände att vi behövde upplysa konsumenterna om detta. Vi landade i 5 statements som väcker en nyfikenhet och förhoppningsvis blir kunden mer intresserad och får en större kunskap.

- Varje statement ger tydlig och enkel information om allt det positiva Picards produkter erbjuder, med relevant koppling till frågor som många konsumenter ställer sig när de handlar hos oss. Målet är att guida kunderna, hjälpa dem att göra rätt val för både hälsan och miljön, säger Emily Gray.

Den nya satsningen påbörjades under september månad och syns bl.a. i Picards butiker, i dagspress, digitalt och DR.

För mer information kontakta oss gärna:

Emily Gray PR & SoMe Responsible /Picard Sverige

emily.gray@picard.se

• matsvinn
  • picard sverige
  • matvaruhandel
  • naturliga råvaror
  • miljöansvar
  • emily gray picard sverige
  • emil jonsson picard sverige

Picard står för fryst kvalitetsmat och erbjuder ett brett sortiment från råvaror till färdigrätter och franska delikatesser. Picard har idag ca 1000 butiker i Frankrike, i februari 2013 öppnade den första butiken i Sverige på Karlavägen 50 i Stockholm. Det finns idag 7 butiker i Stockholm, en i Uppsala och en i Göteborg. Idag kan man hitta många av de bästsäljande produkterna på ICA, COOP, City Gross, Mathem och Paradiset.