Innovativa glasprodukter för Digital Signage

Innovativa glasprodukter för Digital Signage

Digital signage - digital skyltning - är ett sätt att dra informationsförmedling och marknadsföring ett strå längre. Fördelen är att innehållet som visas på elektroniska displayer kan anpassas för att attrahera en viss publik eller målgrupp - i jämförelse med traditionell skyltning där budskapet givetvis är statiskt.

Låt oss säga att digital signage är rörlig ljusreklam så inser vi ganska omgående att idén inte är ny. Den första typen av rörlig ljusreklam var bland annat Stomatolskylten på Katarinahissen i Stockholm, som tillverkades 1909 av ca 1300 olikfärgade 25W glödlampor. Idag har andra system för digital signage utvecklats och istället för glödlampor används beröringskänsliga och interaktiva bildskärmar. För att få till en fungerande pekskärm behövs hårdvaror och mjukvaror och som producent i glasbranschen bidrar vi på Pilkington till utvecklingen genom att satsa hårt på hårdvaran. Vi har utvecklat ett antal innovativa glasprodukter för att tillgodose branschens krav på ändamålsenliga produkter för digital skyltning, digitala displayer och touch screens.

Läs mer om olika produktegenskaper som behövs för att uppfylla kraven för diverse applikationer:

För mer information om de olika produkterna, kontakta Anett Karlsson.