Pilkington MirroView™ skyddar och döljer displayer

Pilkington MirroView™ skyddar och döljer displayer

Pilkington MirroView™ är glaset som är idealiskt för att skydda TV-skärmar och displayer samtidigt det det på ett estetiskt sätt döljer dessa i avstängt läge! Glaset är högreflekterande och ger intryck av att vara en vanlig spegel när bildskärmen bakom är avstängd. Men, när skärmen sätts igång visas bilden tydligt genom glaset. Pilkington MirroView™ är en mycket slitstark produkt som är lätt att hantera, transportera och bearbeta (inklusive härdning och laminering). Tack vare den pyrolytiska beläggningen försämras inte hållbarheten med tiden, vilket ger produkten en praktiskt taget obegränsad livslängd.

Pilkington MirroView™ 50/50 är en vidareutvecklad produkt som erbjuder samma egenskaper som ursprungsprodukten men har högre ljustransmission och därför används i lokaler med starkt omgivande ljus.

Båda produkterna finns i stora storlekar vilket innebär möjligheter att dölja skärmar i större format - eller varför inte flera skärmar på en och samma gång?!

Pilkington MirroView™ och Pilkington MirroView™ 50/50 har slagit igenom stort i USA och kommer snart att finnas tillgänglig för den Skandinaviska marknaden!