pinDeliver lanserar funktion som ska minska smittorisken vid hemleveranser

pinDeliver lanserar funktion som ska minska smittorisken vid hemleveranser

Vi på pinDeliver vill göra allt vi kan för att minska smittspridningen av Coronaviruset COVID-19. Vi lanserar nu därför en funktion som möjliggör social distansering och minskad smittorisk genom att slutkunden kan signera sina varor på egen telefon istället för chaufförens.

Under de senaste veckorna har vi sett en kraftig ökning av mathandel på nätet på grund av det rådande Coronaviruset.

Som leveransplattform till flera av de största aktörerna inom Sveriges dagligvaruhandel vill vi på pinDeliver göra allt vi kan för att minska smittspridningen. Därför har vi nu utvecklat en funktion som gör det möjligt för slutkunden att signera sina varor i vår kundapp på egen telefon istället för att göra detta på chaufförens telefon. Varor kan sedan enkelt lämnas utanför dörren. Därmed behöver chaufför och slutkund inte komma i kontakt med varandra. Funktionen möjliggör att båda parterna kan känna sig trygga och leveranser säkras.

pinDeliver vill i dessa tider göra det smidigt och förenkla för våra kunder att kunna leverera utifrån den ökande efterfrågan.