Utökat stöd för samordnade leveranser

Utökat stöd för samordnade leveranser

För en tid sedan lanserade pinDeliver en ny funktion som erbjuder möjligheten att anpassa slutkundssidan efter avsändarens grafiska riktlinjer. Slutkundsidan är det som möter alla leveransmottagare och där man kan följa sin leverans på karta och ta del av sin planerade leveranstid. Således en viktig kanal, både för avsändaren och för mottagaren.

I och med de nya möjligheterna att anpassa utseendet efter avsändaren öppnas nya och bättre möjligheter till samordning av leveranser från olika avsändare men ändå låta avsändaren ha kontroll över sina slutkunders köp- och leveransupplevelse.

-Vi har flera kunder som arbetar med samordnade leveranser och det är extra kul att kunna erbjuda bättre möjligheter till samordning. På så sätt kan våra kunder kan öka sin affär och fortsätta utveckla hållbara leveransalternativ, säger Jon Perslow, produktansvarig hos pinDeliver.

Det som går att anpassa är färger, typsnitt och vilka ikoner som ska visas. Utöver detta har varje avsändare möjlighet att visa upp sina kontaktuppgifter till kundtjänst såsom telefonnummer och epost. Det finns även möjlighet att lägga in en chattfunktion.