Pirelli öppnar däcklager i Stockholm

Stockholm, 9 oktober – Nu har däcktillverkaren Pirelli öppnat ett lager i Stockholm. Det nya lagret rymmer högprestandadäck för både sommar och vinter samt kompletta vinterhjul. Vid beställning innan klockan 10 kan kunder i Stockholmsområdet få sina produkter levererade redan samma dag. Det är även möjligt att hämta produkterna vid lagret.

– Vi strävar alltid efter att vara den ledande aktören när det kommer till högprestandadäck inom premium- och prestigesegmenten. Utöver att tillhandahålla produkter i toppklass handlar det för oss även om att erbjuda snabb och förstklassig service. Det nya lagret i Stockholm säkerställer att vi kan avlasta våra samarbetspartners och möta en ökande efterfrågan på ett allt bredare utbud av produkter, exempelvis Seal Inside, Run Flat, Pirelli Noise Cancelling System och bilfabrikatmärkta däck, säger Lars Bergmark, vd för Pirelli Tyre Nordic.

Pirellis nya lager ligger i Arlandastad. För mer information, vänligen kontakta Jan Olsson, jan.olsson@pirelli.com eller 070-306 81 74.

• däck