The Social Generation blir Helikopters digitala dotter!

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2014 09:28 CEST

The Social Generation och Helikopter Brand Design inleder efter flera år av gott samarbete, en mor och dotterrelation.

Under de 2,5 år som The Social Generation har drivit och byggt sin verksamhet, har Helikopter funnits med som en god samarbetspartner. Med en gemensam tro på hur framtidens media och kommunikationslandskap kommer att utvecklas, ser de båda många fördelar med att i fortsättningen göra resan tillsammans.

Rent praktiskt så innebär det att Helikopter blir delägare till 50% i The Social Generation. Bägge bolagen kommer att finnas representerade i den ”anrika” Helikopter-hangaren i Södra hamn men även på Acusticum.

Profilmässigt så kommer The Social Generation att få en helikopterplatta i profilen. Det nya bolagsnamnet blir Helikopter med tillägget Social Generation. Detta för att tydliggöra inriktningen mot webb, digital kultur och innehållsmarknadsföring.

Tillsammans med de andra Helikopter-kontoren i Skellefteå och Falun kommer Helikopter Social Generation att kunna erbjuda sina kunder en helhetslösning. Oavsett om det handlar om varumärkesutveckling, marknadskommunikation eller webb.

Piteå Science Park säger stort grattis till de båda bolagen. Vi ser fram emot att se er fortsätta växa tillsammans!

Läs mer på:

Helikopter Brand Design

Helikopter Social Generation

Piteå Science Park är en norrländsk utvecklingsnod och innovationsarena inom kreativa näringar och cleantech. Vår ambition är att vara en respekterad och uppskattad partner som fungerar som en drivande motor för innovationer och företagande.

Vi erbjuder mötesplatser, nätverk och en kreativ miljö där aktörerna aktivt och gemensamt lär av varandras erfarenheter, utbyter kunskap, genererar nya affärer och går samman för att utveckla nya produkter, tjänster eller företag.

Genom att föra samman kreatörer och ingenjörer i ett innovativt klimat skapas förutsättningar för nya gränsöverskridande samarbeten där idéer kan utvecklas och växa. Här samspelar framtidsfrågor som hållbar samhällsutveckling och attraktiva livsmiljöer naturligt med expertområden som cleantech, upplevelseindustri och ny teknik.

Kommentarer (0)

Kommentera