Daniel Öberg, Jimmy Berggren, Sofia Viksten, Robin Karlsson, Monica Kron och Jerry Bergström.

PiteEnergi välkomnar flera nya medarbetare

Under vintern har vi blivit fler medarbetare här hos oss på PiteEnergi och vi är jätteglada att välkomna dem till vårt team. De är redan i full gång med att leverera värde till våra kunder. Flera av ansiktena känner du säkert igen då några av dem varit hos oss under en lång tid, men nu blir de anställda på “riktigt”.

Avdelningen Värme och Kyla har anställt Sofia Vikstén, Jimmy Berggren och Daniel Öberg. Sofia Viksten har gjort sitt examensarbete här under 2018. Det handlade om värmelagring på Haraholmen, Sofia är nu färdig civilingenjör och jobbar nu med projekt och utveckling på avdelningen Värme&Kyla.

Jimmy Berggren har under lång tid varit inhyrd och är med andra ord väl bekant med både kunder och kollegor, nu blir han vår egen fjärrvärmetekniker. – Känns skönt att bli PiteEnergi:are på riktigt, säger Jimmy.

Daniel började i februari och är en av våra produktionstekniker vilket innebär att han tillsammans med sina medarbetare kommer att ansvara för värme- och produktionsanläggningarna i Piteå. Daniel kommer närmast från Lindbäcks bygg och har en bred kunskap och erfarenhet inom installation och tillverkningsprocesser. – PiteEnergi är verkligen en arbetsplats där jag trivs och känner mig som hemma. Stämningen är precis som jag trodde; varm, glad och välkomnande, säger Daniel Öberg.

Från i höstas har vi även är tillsvidareanställt Robin Karlsson på avdelningen Elnät. Han arbetar med mätning, nätavräkning, mätarkontroller m.m. Robin har haft ett längre vikariat här och har tidigare arbetat på Tekniska Verken i Linköping med nätavräkning.

På Bredbandsavdelningen förstärker man med Jerry Bergström som axlar rollen som kommunikationstekniker. Jerry kommer att jobba med dokumentation, utveckling och drift av Piteås bredbandsnät. Närmast kommer Jerry från Piteå kommuns IT-avdelning. – Det känns bra, man känner redan att PiteEnergi är en engagerad arbetsgivare som både tror på och vill satsa på sina anställda. Jag gillar stämningen på kontoret, det är kul att komma till jobbet!, säger Jerry.

Monica Kron har anslutit till gänget på kundservice efter en tids vikariatperiod. – Jag trivs jättebra här så det var ingen tvekan när jag blev erbjuden tjänsten, säger Monica.

Jörgen Andersson Strand

Presskontakt VD 0911-648 00