Från McKinsey till SEO - nu kan han bli Årets VD

Pixel Nordics VD Henrik Vikström är en utav fem finalister i kategorin “Små företag” i Årets VD. Årets VD är en jurybedömd tävling arrangerad av Motivation.se, där kriterier som ledarskap, hållbarhet och lönsamhet bedöms hos de nominerade.

Henrik är VD på SEO-byrån Pixel Nordic, som växt med över 1000 % sedan 2014. Med sitt lyhörda ledarskap har Henrik imponerat på sin omgivning och är en förebild för sina medarbetare. Henriks resa har gått från managementkonsult på McKinsey till SEO i egen regi under varumärket Pixel Nordic tillsammans med Gabriella Gall, Viktor Calmhede & Olof Klarin.

“Jag är väldigt stolt över att ha gått hela vägen till final, konkurrensen är brutal i kategorin små företag.” säger Henrik Vikström, VD på Pixel Nordic i ett pressmeddelande.

Vinnaren utses 6/11 på At Six. Här finns hela listan på finalisterna: https://news.cision.com/se/motivation-se/r/finalisterna-i-arets-vd-2019-utsedda,c2929014

• press
  • nomineringar