Google-chef: svenska företag missar affärer

Nyhet   •   Nov 15, 2011 16:02 CET

Rikard Steiber, svensken med en kometkarriär på sökjätten Google - är på plats i Stockholm för att missionera om mobilens möjligheter. För dagensmedia.se berättar han att svenska företag ligger steget efter mobilt.

– Mitt främsta budskap kommer att vara att det är dags att GoMo (Go Mobile). Vi konsumenter använder våra mobiler varje dag för att hitta information of företag, produkter och varumärken. Det är dags att alla dessa förtag ger oss konsumenter en bra användarupplevelse, säger Rikard Steiber, global marknadschef för mobila och sociala medier på Google, till dagensmedia.se.

Läs mer på Dagensmedia.se

Kommentarer (1)

Ability Mobile har förmånen att få samarbeta med många företag och organisationer som redan är i mobilen.
    Samtidigt erfar vi att andra ligger många steg efter. 1999 sa vi, "Finns du inte på internet, så finns du inte". Samma gäller i den mobila världen idag.
    Det finns tid att rätta till det, samtidigt går tiden och utvecklingen mycket snabbt. Tänk på att en mobilweb är sökbar på Google och besökaren får en "smartare" och postivare upplevelse.

- Heli Brewitz - 2011-11-15 16:31 CET