​PlayAd Media Group tar prestigefylld plats i Fast Growth Icons European Network

PlayAd har utsetts till att vara ett av framtidens mest intressanta och framgångsrika tillväxtföretag och har därför valts in som en del av det prestigefyllda europeiska nätverket Fast Growth Icons, som är ett limiterat nätverk för väletablerade, snabbt växande bolag runt om i Europa. Nätverket samlar grundare och CEOs i later-stage startup bolag för att diskutera de praktiska förutsättningarna för att nå en omsättning på 100 miljoner dollar.

För att kvalificera sig som medlem måste bolaget visa en betydande dragkraft i form av intäkter, användare eller finansiering. Den typiska medlemmen har intäkter på över 15 miljoner euro per år och växer med över 50% per år.

Ben Fletcher, grundare av Fast Growth Icons:
"Vi välkomnar PlayAd Media Group som medlem och gratulerar dem till att bli utvalda - det är verkligen en imponerande prestation. Vi ser fram emot att se deras affärer blomstra i framtiden”

Läs mer om Fast Groth Icons:

För mer information, vänligen kontakta:
PlayAd Media Group, Marc Schäfer, marc.schafer@playad.se
Fast Growth Icons, operations@fastgrowthicons.com

• Företagsinformation

• fast growth icons
  • tech
  • europa
  • online video
  • video online

Kort info om PlayAd Media Group:

PlayAd Media Group (PMG) är ett teknikdrivet digitalt mediabolag som erbjuder Annonsörer, Publicister och Innehållsleverantörer en helhetslösning inom Online Video på alla skärmar i ett oberoende nätverk av Nordiska publicister. Bolaget äger och driver den syndikerade online TV plattformen YouPlay, en distributionskanal för video med drygt 20 miljoner startade strömmar per månad. I nätverket distribueras även engagerande video
in-banner upplevelser. Alla annonser visas i en varumärkessäker miljö, och data redovisas med fullständig transparens, innan och efter avslutad kampanj.

Idag har PMG kontor i Stockholm (HK), Oslo, Köpenhamn och Helsingfors.

I Norden når PMG 17 miljoner unika webbläsare genom sitt in-banner video nätverk och sin syndikerade online TV kanal. Det gör PMG till en stark räckviddsaktör.