PlayStation inleder exklusivt samarbete med Hideo Kojima

PlayStation tillkännagav idag att man har inlett ett samarbete med Kojima Productions, en nygrundad spelstudio av den hyllade speldesignern Hideo Kojima. Kojima Productions första spel kommer att bli konsolexklusivt för PlayStation®4 (PS4™).

– PlayStations historia bygger på innovation och fantastiska nya spelserier. Hideo Kojima har varit en stor del av den historien och vi är därför väldigt glada över att han har valt att förverkliga sitt nya projekt i samarbete med PlayStation. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med honom på ett spännande nytt spel och välkomnar honom till PlayStation-familjen, Andrew House, VD och koncernchef för Sony Computer Entertainment Inc.

– För mig innebär det en ny utmaning att etablera en egen oberoende spelstudio och jag ser fram emot att påbörja den här resan med PlayStation som jag har jobbat med under alla dessa år. Det ska bli spännande att tillsammans med PlayStation skapa ett spel som kommer att växa till en fängslande franchise, säger Hideo Kojima, speldesigner, Kojima Productions.