PlayStation®Plus-event ger alla fri tillgång till onlinespel på PlayStation®4

London, 13 november 2017: Sony Interactive Entertainment Europe (SIEE) meddelar att de arrangerar ett öppet PlayStation®Plus multiplayer-event där alla spelare, även de som inte har ett aktivt PlayStation Plus-medlemskap, får tillgång till flerspelarläget online på PlayStation®4 (PS4™) utan extra kostnad.

Evenemanget äger rum i Europa från den 15 november kl. 11.00 (svensk tid) till den 20 november kl. 11.00 (svensk tid). Spelarna kan börja spela online så fort evenemanget börjar, och ingen registrering av uppgifter eller betalkortsinformation krävs.

Det här är en chans för spelare att få ut mer av sina favoritspel och att prova på flerspelarlägen i flera nysläppta spel, t.ex. Call of Duty®: WWII (Activision), EA SPORTS™ FIFA 18 (EA Sports), Destiny 2 (Activision) och Gran Turismo Sport™ (SIE World Wide Studios).

Playstation Plus-eventet ger möjlighet att prova på PS4-flerspelarlägen online utan extra kostnad. För de övriga förmånerna i PlayStation Plus krävs en aktiv prenumeration.

Över 26,4 miljoner människor runt om i världen prenumererar i nuläget på PlayStation Plus.[i] Aktiva medlemmar får tillgång till exklusiva funktioner och förmåner, bl.a. PS4-flerspelarlägen online, två PS4-spel varje månad, exklusiva rabatter, 10 GB onlinelagringsutrymme för spelfiler samt bonusspel som PlayStation®VR-spelet (PS VR)Until Dawn: Rush of Blood och PlayLink-partyspelet That’s You! [ii].

[i] I slutet av mars 2017.

[ii] Bonusspelens tillgänglighet kan variera per region.