PBS Malmö lanserar helt ny sport betting applikation

Playtech BGT Sports i Malmö lanserade förra veckan, 30e november, sin helt nya sport betting applikation. 20-talet utvecklare från Malmö kontoret har varit del av produkten som nu används av en kund i Belgien.

- Det har varit hård press den senaste tiden att nå i mål, men nu är den ute för våra kunder, säger Peter Greberg, VD för Playtech BGT Sports i Malmö. Inte nog med att den är helt utvecklad av oss i Malmö så använder den absolut senaste tekniken. Bland annat kan nämnas att det är en av de första sports betting applikationerna i världen som drivs helt i molnet. Något som sänker våra omkostnader och höjer vår produktivitet för nyutvecklad funktionalitet.

Ett tiotal nya kunder väntar nu på att få ta del av den nya produkten och mer kunder är i förhandling med.

– Det har varit ett stort intresse från många kunder vilket gör att vi även behöver anställa mer. Idag har vi en mängd utvecklarpositioner öppna, men det är besvärligt att hitta duktigt folk som vi är ute efter, säger Peter Greberg.

• Data, Telecom, IT

• malmö
  • sport betting
  • sport
  • teknologi
  • digital
  • sverige

• Skåne

We are Playtech BGT Sports. We build mobile and desktop applications for sports betting operators and have a proud history and a proven track record with the biggest players in the business.

Playtech BGT Sports was established in 2016 where Mobenga, BGT, Geneity and Betologic merged into one. We have offices in Malmö, Vienna, Bremen, Sofia, Nicosia, London and Kiev with 700+ employees. Visit our website for more info.

Follow us in social media: