Plexian medlem i SweFinTech - Sverige ska bli ledande inom FinTech

Nyhet   •   Aug 21, 2018 12:01 CEST

Plexian nu även medlem i branchsföreningen SweFinTech.

Plexians medlemskap i SweFinTech öppnar för fler samarbeten som ska göra svensk FinTech till en av de ledande i världen.

Swedish Financial Technology Association, SweFinTech, är en ideell förening för svenska bolag inom FinTech. Föreningens styrelse består av några av de tyngsta namnen inom branschen så som Lena Apler (Collector Bank), Elisabeth Thand Ringqvist (NFT Ventures) och John Christian de Champs (Lendify).

Flera namnkunniga bolag är redan medlemmar i SweFinTech, där Klarna, iZettle, Lendify och Avanza är några av de mest framstående. Tidigare i år blev det klart att även Plexian har antagits som medlemmar och får därmed tillgång till ett nytt forum för att sprida idéer och kunskap med branschkollegor.

I samband med medlemskapet passade SweFinTech på att höra av sig till Plexians VD för att ta reda på mer om oss och vad vi vill få ut av medlemskapet. På den officiella hemsidan för SweFinTech finns intervjun med Staffan Mattson och SweFinTech i sin helhet.

Kommentarer (0)

Kommentera