Startup ska utmana storbankerna - fulltecknar i publik emission

Plexian AB (publ) avslutade 10 november 2017 teckningsperioden till allmänheten att teckna aktier i bolaget. Emissionen uppgår till 2 852 000 SEK, vilket ger en värdering av företaget (pre-money) på 62 000 000 SEK, upp från (pre-money) 8 000 000 SEK efter vårens emission.

"Vi har vidgat aktieägandet i bolaget och fått några större aktieägare, bland annat en VD på en svensk storbank och en chef på en internationell storbank, samt drygt 62 mindre som tecknade sig som aktieägare. Vi står nu stärkta inför vinterns lansering av vårt digitala företagskort.", säger Sami Sulieman, VD.

”Vi tackar våra aktieägare för det engagemang och den tillit de visat för emissionen. Många av de som tecknade i vårens emission var med även denna gång. Plexian är nu mitt uppe i lanseringen av ett mobilt företagskort som ska erbjuda automatisk bokföring. Emissionen låter oss hålla en fortsätt hög tillväxttakt”, tillägger Sami.

Plexian avser att utfärda en Private Placement Emission om 15 000 000 SEK i början av 2018 för att gå vidare med bankansökan under Q1 2018 och en planerad notering på Nordic Growth Market (NGM) under Q2 2018.

• Finans

• startup
  • fintech

Plexian is a mobile first fintech who will challenge the big banks to offer a more flexible service. We have a solid experience from the financial industry and combine that with an entreprenurial mind. Our vast network alows us to work with the best serviceproviders for the Plexian platform.

Primary Contact: Staffan Mattson

Presskontakt CEO