Svensk banksatsning och möte med Litauens finansminister

Plexians VD Sami Sulieman befinner sig 3 dagar i Litauen. Första mötet var med Plexians lokala advokat, där man gick igenom status för den bankansökan som ska lämnas in Q1 2018. På torsdagen träffades Litauens Finansminister Vilius Sapoka. De två diskuterade bland annat möjligheterna med att starta upp en internationell förening för fintech i landet.

”De var väldigt pålästa om oss och förvånansvärt öppna, precis som centralbanken. De kommer att följa vår resa och vara fortsatt behjälpliga där de kan. Herr Sapoka vill att Litauen ska bli en hubb inom fintech för Baltikum och Norden. Vi diskuterade hur ett sådant projekt kan se ut.”, säger Sami

Innan hemresan på fredag kommer Plexians VD att intervjua kandidater som innehar nyckelroller för Plexians banksatsning i landet. Bland de tyngre positionerna som ska tillsättas utmärks rollerna som IT-Chef och VD.

• Finans

• sami sulieman

Plexian is a mobile first fintech who will challenge the big banks to offer a more flexible service. We have a solid experience from the financial industry and combine that with an entreprenurial mind. Our vast network alows us to work with the best serviceproviders for the Plexian platform.

Primary Contact: Staffan Mattson

Presskontakt CEO