Förstaplats för Plusgymnasiet i Ung Företagsamhet

Christer Kjellbom som är lärare i entreprenörskap och ansvarig för UF på skolan säger så här:

- Det här är en tävling som Ung Företagsamhet anordnar regionalt. Denna gång hölls mässan i Nordichallen, och eleverna ansvarade själva för att bygga montrar och planera för hur de ville marknadsföra sitt företag. För att vara med behöver eleverna en bra affärsidé och vara bra på att sälja.

Flera priser delades ut under dagen, och det fanns 12 klasser att tävla i. I de 8 största klasserna utsågs sedan en vinnare som får tävla vidare med sin affärsidé i riksfinalen i Älvsjö 16-17 maj. Fanny Lindgren och Tina Isaksson tog hem förstapriset i ”Årets hantverk”! De kommer då att tävla mot övriga förstapristagare i Årets hantverk från övriga Sverige.

Vinner de där – då åker vi till Europafinalen!

Plusgymnasiet
Vi jobbar för att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas både med skolan och i arbetslivet. Våra lärare bryr sig om hur du har det och hur det går i skolan. Vi tycker det är viktigt att variera sättet du lär dig på och engagerar oss för att undervisningen ska vara intressant, spännande och rolig. Alla våra elever har nära kontakt till mentor som följer dig lite extra under din studietid. Besök vår hemsida på www.plusgymnasiet.se så får du veta mer.

Plusgymnasiet är en del av AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som  har omkring 48 000 förskolebarn och elever samt cirka 20 000 vuxenstuderande i sina verksamheter. AcadeMedia har cirka 300 enheter och 8 500 medarbetare. Inom AcadeMedia har alla skolor en elevgaranti vilket innebär att du som elev är garanterad att få slutföra dina studier hos oss. Läs mer om elevgarantin på AcadeMedias hemsida.