Nytt tillstånd för Plusgymnasiet i Skövde beviljat

Nu är det klart att Plusgymnasiet i Skövde har fått tillstånd att starta ett nytt program: Beteendevetare – Samhällsvetenskapsprogrammet

-  Vi är mycket glada att Skolinspektionen har beviljat vår ansökan och ser fram emot att starta upp det nya programmet till läsåret 2014, säger Catarina Higgins, rektor på Plusgymnasiet i Skövde.

För mer information om Plusgymnasiet kontakta Catarina Higgins rektor, 072-734 19 99, catarina.higgins@plusgymnasiet.se

• friskola
  • plusgymnasiet
  • plusgymnasiet skövde
  • nytt tillstånd för gymnasieskola
  • a
  • academedia

Plusgymnasiet - Vi ger mer
Nej, vi heter inte Plusgymnasiet av en slump. Vi valde namnet för att vi vet att du vill ha ut mer av din gymnasietid. Mer stimulans, mer kunskaper, bättre resurser och på längre sikt: bättre möjligheter att göra det du vill med ditt liv. Vi ser det som din rättighet. Det är det som är ledstjärnan i vår verksamhet. På www.plusgymnasiet.se får du veta mer om oss och det mervärde vi kan ge dig.

Plusgymnasiet är en del av AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som  har omkring 48 000 förskolebarn och elever samt cirka 20 000 vuxenstuderande i sina verksamheter. AcadeMedia har cirka 300 enheter och 8 500 medarbetare. Inom AcadeMedia har alla skolor en elevgaranti vilket innebär att du som elev är garanterad att få slutföra dina studier hos oss. Läs mer om elevgarantin på AcadeMedias hemsida.