Ökat söktryck - Plusgymnasiet i Sundsvall inviger nya lokaler

På måndagen den 26 augusti kl 18.00 inviger Plusgymnasiet sina nya lokaler på Nybrogatan 11. Skolan, som funnits i Sundsvall under två år, går nu in i ett nytt skede. Läsåret startas med 145 elever och antalet elever har i stort sett fördubblats jämfört med förra läsåret.

-  Söktrycket har varit så stort att vi har utökat antalet klasser som startar i år från fem till sex klasser.  Det är roligt att vårt hårda arbete med systematisk kvalitetsutveckling ger resultat. Det visar också vilka duktiga lärare som arbetar på Plusgymnasiet, säger Per Håkansson, rektor på Plusgymnasiet i Sundsvall.

Plusgymnasiet jobbar till stor del med verkliga projekt och situationer – som motiverar elever till bättre prestationer och skolans lärare tränas kontinuerligt till att hela tiden bli skickligare.  Grunden är att de vill göra skillnad för skolans elever - de vill ge mer.

-  Vi har nu fem program på skolan, varav de största är yrkesprogrammen Stylist och Hudvård & spa, men det är glädjande att se att våra teoretiska program; Internationell ekonomi, Samhällsvetare och Beteendevetare är på frammarsch, säger Per Håkansson.

För mer information om Plusgymnasiet kontakta Per Håkansson, rektor Plusgymnasiet Sundsvall, 0702-71 10 94, per.hakansson@plusgymnasiet.se

Plusgymnasiet bedriver gymnasieutbildningar både högskoleförberedande och yrkesprogram. Alla våra utbildningar ger möjlighet till högskolebehörighet.  Plusgymnasiet startade sin första skola 2008 och finns idag på 15 orter. Alla Plusgymnasiets skolor ligger centralt belägna eller på platser med bra kommunikationer nära tåg och bussar. Plusgymnasiet finns idag i Göteborg, Uddevalla, Jönköping, Norrköping, Örebro, Kristianstad, Stockholm, Skövde, Falun, Sundsvall, Gävle, Karlstad, Malmö, Varberg samt Kalmar.

• friskola
  • plusgymnasiet
  • academedia
  • nya lokaler för plusgymnasiet
  • ökat antal sökande gymnasieelever

Plusgymnasiet - Vi ger mer
Nej, vi heter inte Plusgymnasiet av en slump. Vi valde namnet för att vi vet att du vill ha ut mer av din gymnasietid. Mer stimulans, mer kunskaper, bättre resurser och på längre sikt: bättre möjligheter att göra det du vill med ditt liv. Vi ser det som din rättighet. Det är det som är ledstjärnan i vår verksamhet. På www.plusgymnasiet.se får du veta mer om oss och det mervärde vi kan ge dig.

Plusgymnasiet är en del av AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som  har omkring 48 000 förskolebarn och elever samt cirka 20 000 vuxenstuderande i sina verksamheter. AcadeMedia har cirka 300 enheter och 8 500 medarbetare. Inom AcadeMedia har alla skolor en elevgaranti vilket innebär att du som elev är garanterad att få slutföra dina studier hos oss. Läs mer om elevgarantin på AcadeMedias hemsida.