PM & Vänner är Årets Turistentreprenör i Södra Småland

Priset till Årets Turistentreprenör delas ut av Destination Småland och Almi Företagspartner i Kronobergs län och ska enligt juryns kriterier tillfalla ett välskött företag i besöksnäringen som dessutom verkar för ett gott samarbete.

Motiveringen till årets pris lyder:

Under lång tid har PM & Vänner målmedvetet arbetat med att utveckla sitt småländska koncept baserat på skog, äng och sjö. Den unika gastronomin har gjort dem kända inte bara i Sverige utan även internationellt. Nu med det nyöppnade gastrohotellet, PM & Vänner Hotel, Skandinaviens första, har de hela upplevelsen under ett tak och har blivit en stark reseanledning och tillskott till Smålands besöksnäring!

- Vi är väldigt glada och uppskattar verkligen det här priset. Att bli erkänd på hemmaplan som en viktig del i besöksnäringen är viktigt för oss säger Monica Carlsson, delägare och grundare.

Priset delades ut på residenset i Växjö och prisutdelare var landshövding Kristina Alsér. Bakom priset står Destination Småland & Almi Företagspartner.