Litterär room service lanseras på PM & Vänner

Litterär Room Service är ny tjänst som erbjuder gästerna på PM & Vänner Hotel ett urval av litteratur från Småland. Urvalet presenteras som litterära menyer med förrätt, huvudrätt och dessert. Även barnen får en egen meny. Idén kommer från Nilsson & Månsson, ett bolag med fokus på kultur och som har sin bas i Växjö.

I menyn Mörka skog erbjuds äldre litteratur med beskrivningen: ”En trerättersmeny med smak av stolta furor som varsamt kryddats med söt vårviol och besk mossa”. Nyare litteratur erbjuds i menyn Smålands primörer. Varje meny kryddas med ett antal citat för att balansera smakerna. Menyerna kommer även att ändras efter säsong. Menyerna presenteras i träboxar som tagits fram av Carl-Oscar Karlsson på ELAKFORM. Grafisk form står Bläck & Co Reklambyrå för.

”Vi vill ständigt utveckla de regionala smakerna som blivit vårt signum. Vad vi vet är detta första gången som en litterär room service-meny erbjuds i den här formen.” säger Per Bengtsson, kreativ ledare på PM & Vänner.

”Jag har jobbat med litteratur i många år och har funderat länge på idén. Jag tänkte särskilt på PM & Vänner eftersom de lyfter fram det lokala inom mat och material. Där passar litteraturen också in.” säger Alexandra Stiernspetz Nylén på Nilsson & Månsson.

Vernissage: 19 juni kl. 17.00 på PM & Vänner Hotel, Västergatan 10, Växjö

För mer information kontakta:

Per Bengtsson, PM & Vänner Hotel, tel 070-814 46 65

Alexandra Stiernspetz Nylén, Nilsson & Månsson, tel 070-317 87 59