Enklare paketutlämning för DHL:s ombud med PreCom

DHL Freight skriver avtal med PocketMobile och förenklar för sina kunder och ombud

DHL Service Points är DHL:s in- och utlämningsställen för paket vilka finns på 1 300 platser över hela Sverige, i bland annat matbutiker, kiosker och bensinmackar. För att effektivisera och göra hantering av inlämning och utlämning av paket enklare och mer användarvänlig för ombuden väljer nu DHL att samarbeta med PocketMobile och basera en ny lösning på PocketMobile’s plattform, PreCom. I framtiden kommer ombuden att kunna använda lösningen fullt ut på Smart Phones och Tablets.

Utveckling och integration sker under 2014 och lösningen kommer att börja användas av ombuden tidigt 2015. När implementering är färdig kommer flera tusen användare att använda PreCom varje dag hos DHL Service Points.

"Förutom att vi reducerar komplexiteten i våra IT integrationer kommer den nya lösningen från Pocket Mobile skapa en effektivare hantering hos våra ombud och samtidigt tillgodose de ökande säkerhetskrav som ställs inom e-handeln", säger Peter Johansson, Programs och IT Product Manager, IS Demand på DHL Freight AB.

"Att DHL väljer PocketMobile för sin Service Point-verksamhet är ett mycket bra exempel på PreCom’s styrka för mobila och distribuerade verksamhetslösningar och inte minst lösningar för logistikbranschen”, säger Anders Tormod, VD på PocketMobile.