G4S vann kategorin People's Choice på Cut the Wire Award 2010

PocketMobile gläds åt G4S framgångar med sin mobila lösning G4S Pilot som används av mer än 3000 väktare/fordon. G4S kammande hem vinsten i kategorin "People's Choice" och fick majoriteten av rösterna när svenska folket fick SMS-rösta.

Lösningen är baserad på PreCom Platform och utvecklad av PocketMobile.  Vinnarna presenterades under festliga omständigheter på Cut The Wire Award-galan i Karlskrona Konsthall igår den 23 september. Galan arrangerades i samband med det internationella affärseventet Telecom City Catwalk 10.

• marcus lindholm
  • väktarlösning
  • cut the wire award
  • ctwa
  • catwalk
  • telecom city
  • g4s

PocketMobile Communications AB är Nordens marknadsledande plattformsleverantör för mobila mjukvarulösningar. PocketMobile har utvecklat den moduluppbyggda plattformen, PreCom som är en Mobile Enterprise Application Platform. Plattformen erbjuds till företag som vill nyttja eller utveckla mobila lösningar för intern användning eller till sina kunder. Flera större företag har valt PreCom som plattform för sina mobila lösningar: Schenker BTF, Ragn Sells, DSV, Munters, Fortum, General Electric, G4S mfl.

PocketMobile grundades år 2001 i Sverige och har kontor i Stockholm, Göteborg, Köpenhamn och Oslo. Idag ägs PocketMobile av dess tre grundare, alla verksamma i bolaget, samt Investor Growth Capital som under 2008 gjorde en investering i PocketMobile.

Läs mer om denna och andra nyheter på www.pocketmobile.se