Mobile Diversity - samlingsplatsen för mobilitetsbranschen - nu på torsdag 11 oktober

"MOBILE DIVERSITY" – Opportunities and Challenges

HELDAGSKONFERENS 11 OKTOBER MÜNCHENBRYGGERIET

EFTER FÖRRA ÅRETS SUCCÉ fortsätter vi traditionen och bjuder in till PocketMobiles årliga kund- och partnerdag. I år tittar vi lite närmare på de möjligheter och utmaningar  som dyker upp när man står inför många olika operativsystem och devices. Vi pratar om Cross Platform-utveckling, MAM/MDM, Windows 8, Cloud, HTML5 och andra aktuella mobilitetsämnen. PreCom kommer vi förstås också att berätta mer om.

DATUM: Torsdag 11 oktober 2012
TID: 09.30 till ca 22.00
PLATS:  Münchenbryggeriet Torkel Knutssonsgatan 2, Stockholm
ANMÄLAN: marketingdepartmen@pocketmobile.se

VI BJUDER IN till en heldag med efterföljande kvällsmingel där vi fokuserar på hur företag med hjälp av mobilitet kan effektivisera verksamheten och nå affärsnytta.

DU BLIR UPPDATERAD om det senaste inom enterprise mobilitet samt får möjlighet att mingla med slutanvändare, partnerföretag och andra intressenter som vill veta mer om både PreCom och mobilitet.

9.30 Registrering och möjlighet att besöka utställarna
10.00 Anders Tormod, VD PocketMobile, hälsar välkommen och inleder dagen
MODERATOR - Kristian Sandahl, Grundare PocketMobile TRENDER, VISIONER och BUZZWORDS inom mobilitet - Mattias Andersson, Produktchef och Kristian Sandahl, Grundare, PocketMobile Aktuella mobilitetsämnen diskuteras och förklaras, anammas eller förkastas.

KEY NOTE SPEAKER - Andreas Sjöström, Expert och trendspanare inom mobilitet, Sogeti. Medförfattare till boken "The App Effect" och ansvarig för Sogetis Mobility Practice. "The App Effect" - Hur påverkas Enterprise Mobiliteten? Krav och möjligheter från användarna ger nya utmaningar för företagen.

Field Mobility Trends – Globala trender inom mobilitetJonas Folkesson
  Motorola

11.30-12.00 PAUS, MINGEL och LÄTTARE FÖRTÄRING

Från MDM till MAM - Joakim Wiling, Regional Director Nordics, MobileIron Mobile Device Management har blivit Mobile Application Management, varför är detta i fokus, vad sker nu och vad kommer sedan?

KEY NOTE SPEAKER - Ved Sen, Bloggare, debattör och Director Mobility Solutions Practice, Cognizant. Cognizant är en global IT-konsult och BPO-leverantör med ca 150.000 anställda, med fokus på Enterprise IT.True Enterprise Mobility - What have we learnt so far - what happens next?

13.00 - 14.00 LUNCH, MINGEL OCH MÖJLIGHET ATT BESÖKA VÅRA UTSTÄLLANDE PARTNERS

Spår 1 - Teknik & Utveckling Nobelterassen

14.00 Mobila ekosystem och PreCom roadmap Mattias Andersson, PocketMobile

Live Demos:
1. Vi visar hur hybrider av HTML5- och native- appar fungerar i praktiken samt rena HTML5-lösningar. PocketMobile
2. Vi visar hur MDM-system fungerar i praktiken och hur ett MDM-verktyg kopplas till en MEAP-plattform. Fredrik Häggbom, EVRY
3. Ericsson Device Verification Lab simulerar riktiga scenarier med PreCom-applikationer och devicer. Andreas Mathiasson, Ericsson

Windows 8 Dag König, Technical Evangelist, Microsoft. Vad är W8, vilka är möjligheterna och hur påverkas Enterprise Mobility?

Spår 2 - Användare & Affärer Mälarsalen

Mobila plattformar skapar lönsamhet och värde för NOKAS Jon Oluf Brodersen, Executive VP och CIO, NOKAS

ROI för mobilitet - Kalkyl och exempel Fredrik Berglund, PocketMobile Martin Nordqvist, Stretch Marika Högberg, Stretch

Windows 8 Dag König, Technical Evangelist, Microsoft.

Posten – Pocket Mobile “Getting On Line with FOT” Eirik Trenchard, Systemarkitekt, Posten Norge/Bring

PreCom för effektiv mobilitet Robert Johansson, Konsultchef och Mattias Jildenhed, Konsultchef, PocketMobile

16.00 - 16.30 PAUS, FIKA OCH MINGEL

16.30GEMENSAM SAMLING I MÄLARSALEN

Mobilitet i praktiken - Conny Björnehall, EVRYAktuella kundcase, problemlösning och slutsatser

AVSLUTANDE PANELDISKUSSION, MINGEL OCH MIDDAG

Frågor:
  marketingdepartment@pocketmobile.se eller ring 070-7792863 Observera att seminariet är kostnadsfritt, men att vi fakturerar "no-shows" 400 kr inkl. moms

• mam
  • mobila lösningar
  • mobil plattform
  • mobil lösning

PocketMobile har Europas ledande mobilplattform för företag med mobila medarbetare. Varje dag hjälper vi mer än 100 000 användare att effektivisera sina arbetsuppgifter. Vi levererar PreCom-plattformen som genom optimerade mobila lösningar ger stora besparingar och ökad effektivitet åt företag med en mobil arbetskraft. Företag som använder PreCom kan öka effektiviteten med upp till 50 % på utveckling och underhåll av system.

Bland referenskunderna syns välkända företag så som Schenker, G4S, DHL, Polygon, DSB, DSV, Posten Norge/Bring och Fortum, varav flera har PreCom implementerat på global basis. PocketMobile grundades 2000 och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn, samt utvecklingskontor i Colombo på Sri Lanka. Bolaget ägs av Investor och grundarna.