Mobilitet är hetare än någonsin - PocketMobiles seminarium lockade 170 deltagare

Den 29 september i år anordnade vi för andra året i rad en heldag om "Mobilitet nu och i framtiden". Intresset var stort och hörsalen i Wenner-Gren Center var full av intresserade mobilitetsentusiaster.

Jon Gylling, CTO och Fredrik von Sydow, Strategic Manager, på PocketMobile informerade om framtida visioner och strategier för PreCom Platform. Partnerstrategin är nu ett faktum och många partnerföretag är igång med utveckling och utrullning av egenutvecklade mobila system till sina kunder, samtliga baserade på PreCom Platform. Företag som Tieto, Hands, Creuna och SYSteam berättade om vad, hur och varför de utvecklar på PreCom.

Leif Olof Wallin på Gartner höll en saklig och faktaspäckad presentation som fokuserade på trenderna inom mobiltet och hur PreCom och PocketMobile är en del av det mobila ekosystemt. Presentationen riktade sig i huvudsak till utvecklare och personer som behöver ligga långt fram vad gäller mobila operativsystem och mobilt bredband. Som alltid visade Microsoft upp sin bästa sida och visade upp Windows Phone 7 som kommer att finnas på marknaden inom kort. Det ser riktigt lovande ut för konsumentanvändarna. För affärsapplikationer kommer Windows Mobile 6.5 och tidigare versioner att finns kvar i minst ett par år på marknaden, vilket känns tryggt för alla som behöver ruggade mobila enheter. En kort summering av Peter Wissingers uppfattning av seminariet hittar ni på hans blogg.

Fortum, Panaxia, MLT, G4S, Stockholms Stad och DSB är samtliga företag som använder mobila lösningar baserat på PreCom idag och berättade om de möjligheter och fördelar som mobilitet medfört för just deras verksamhet.

Vi tackar alla talare, deltagare och utställare. På återseende nästa år!

Se bilder från eventet på vår hemsida: http://www.pocketmobile.se/mobilitet_ar_hett_pocketmobiles_seminarium_lockade_170_deltagare.aspx

• precom platform
  • jon gylling
  • hands
  • creuna
  • systeam
  • stockholms stad
  • tieto
  • microsoft
  • gartner
  • panaxia
  • mlt
  • fortum
  • g4s
  • leif olof wallin
  • peter wissinger
  • mobilitet nu och i framtiden

PocketMobile Communications AB är Nordens marknadsledande plattformsleverantör för mobila mjukvarulösningar. PocketMobile har utvecklat den moduluppbyggda plattformen, PreCom som är en Mobile Enterprise Application Platform. Plattformen erbjuds till företag som vill nyttja eller utveckla mobila lösningar för intern användning eller till sina kunder. Flera större företag har valt PreCom som plattform för sina mobila lösningar: Schenker BTF, Ragn Sells, DSV, Munters, Fortum, General Electric, G4S mfl.

PocketMobile grundades år 2001 i Sverige och har kontor i Stockholm, Göteborg, Köpenhamn och Oslo. Idag ägs PocketMobile av dess tre grundare, alla verksamma i bolaget, samt Investor Growth Capital som under 2008 gjorde en investering i PocketMobile.

Läs mer om denna och andra nyheter på www.pocketmobile.se