Nokas väljer PreCom från PocketMobile som plattform för sina mobila lösningar

Nokas väljer PreCom Plattformen från PocketMobile när de
investerar i ny mobilitetsplattform för sina divisioner Cash Handling och
Security & Safety.

NOKAS är Nordens tredje största säkerhetskoncern med verksamhet i Sverige, Norge och Danmark. Koncernen är indelad i två divisioner, Nokas Cash Handling och Nokas Security & Safety.
Tillsammans med utvecklingspartners kommer PocketMobile att utveckla lösningar och applikationer till båda dessa divisioner. Lösningarna kommer att bygga på PreCom Platform och tillhörande modulbibliotek, PreCom Mobile Workforce Library.

Införandet av en Mobile Enterprise Application Platform inom Nokas kommer att göra det enklare för Nokas att utveckla och drifta sina mobila applikationer.  Nya mobila applikationer kommer också att bidra till en mer effektiv drift och därmed leda till kostnadsbesparingar. Applikationerna kommer också göra det möjligt för Nokas att erbjuda sina kunder bättre tjänster och därmed bidra till ökade intäkter.

“Vi har höga förväntningar på samarbetet med PocketMobile” säger Jon Oluf Brodersen, Koncerndirektör IKT Nokas. “Införandet av PreCom Platform i organisationen kommer att öka effektiviteten och ge oss möjlighet att skapa nya, konkurrenskraftiga mobila tjänster till våra kunder, samtidigt som vi kommer kunna göra stora ekonomiska besparingar”

”Nokas är en viktig aktör inom säkerhet och värdetransporter i Norden”, säger Anders Tormod, VD
PocketMobile.  ”Att Nokas valt PocketMobile och PreCom Platform befäster ytterligare vår position som ledande plattformsleverantör inom säkerhets- och övervakningsbranschen.”

För mer information, kontakta:

Jon Oluf Brodersen
Koncerndirektör IKT Nokas
E-mail: jon.oluf.brodersen@nokas.no
Phone: +47 40 10 42 00

E-mail: anders.tormod@pocketmobile.se
Phone: +46 (0)733 47 86 37

Om Nokas
Nokas är ett ledande säkerhetsföretag med verksamhet i Norge, Sverige och Danmark. Företaget
grundades 1987 och har varit i kontinuerlig tillväxt sedan starten. Orkla, DNB, Fria ord och Jul Holding är största ägare vid sidan av ledningen.

Nokas levererar säkerhet och kontanthanteringslösningar till cirka 110 000 kunder och koncernen har cirka 3 500 anställda uppdelade i två divisioner: Nokas Cash Handling och Nokas Security & Safety.  Läs mer på www.nokas.se

Bland våra kunder syns välkända företag så som Schenker, G4S, DHL, Polygon, DSB, DSV,
Posten Norge/Bring och Fortum, varav flera har PreCom implementerat på global basis. PocketMobile grundades 2000 och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn, samt utvecklingskontor i Colombo på Sri Lanka.

Bolaget ägs av Investor och grundarna. Läs mer på www.pocketmobile.se

• meap
  • mobila lösningar
  • mobilitet
  • nokas
  • säkerhet
  • cash
  • värdetransportbolag
  • säkerhetsapplikation
  • säkerhetsapp

PocketMobile har Europas ledande mobilplattform för företag med mobila medarbetare. Varje dag hjälper vi mer än 100 000 användare att effektivisera sina arbetsuppgifter. Vi levererar PreCom-plattformen som genom optimerade mobila lösningar ger stora besparingar och ökad effektivitet åt företag med en mobil arbetskraft. Företag som använder PreCom kan öka effektiviteten med upp till 50 % på utveckling och underhåll av system.

Bland referenskunderna syns välkända företag så som Schenker, G4S, DHL, Polygon, DSB, DSV och Fortum, varav flera har PreCom implementerat på global basis. PocketMobile grundades 2000 och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn, samt utvecklingskontor i Colombo på Sri Lanka. Bolaget ägs av Investor och grundarna.