Över 220 anmälda till PocketMobiles årliga mobilitetsevent - nordens största inom enterprise mobility?

På torsdag, 6 oktober, är det dags igen för PocketMobiles årliga mobilitetsevent "Mobilitet nu och i framtiden". Talare från olika länder varvas med PocketMobiles mobilitetsexperter under en heldag där vi fokuserar på mobilitet, affärer, teknik och spännande kund- och partnercase.

Deltagarna kommer att få veta mer om PreCom platform och de möjligheter som plattformen medför. Dessutom kryddas agendan av intressanta föreläsningar från Sogetis App Center i Holland, DSV, Motorola, DSB, Systeam, SOTI m.fl.

Sista anmälningsdag har varit, men i mån av plats tar vi emot anmälningar från journalister.

Inspireras och lär dig förhoppningsvis något nytt! Mingla och nätverka med branschkollegor! Torsdag 6 oktober drar vi igång kl 10.00 i Mälarsalen på Münchenbryggeriet. Konferensen avslutas med mingel kl 17.45 i samma lokaler.

Mer info: marketingdepartment@pocketmobile.se

• meap
  • mobil lösning
  • mobil plattform
  • mobil säkerhetslösning
  • mobila lösningar
  • mobildata
  • mobile enterprise application platform
  • mobilitet
  • motorola
  • pocket mobile
  • pre com
  • precom platform
  • utvecklingsplattform
  • sogeti

PocketMobile är ett mjukvarubolag som utvecklar och marknadsför PreCom. PreCom är en modulär mjukvaruplattform som effektiviserar utveckling, leverans och underhåll av mobila företagslösningar. PreCom ingår i kategorin MEAP (Mobile Enterprise Application Platforms) och riktar sig till företag och organisationer som med hjälp av mobila lösningar och applikationer vill effektivisera sin verksamhet och kunna erbjuda nya tjänster.

Bland referenskunderna syns välkända företag så som DHL, DSB, DSV, Fortum, G4S, Ragn-Sells, Schenker varav flera har PreCom implementerat på global basis. PocketMobile levererar PreCom genom och tillsammans med partners. Exempel på partners är Creuna, EDB/ErgoGroup, Logica, Softronic, SYSteam, Tieto, samt andra ledande systemintegratörer och affärssystemsleverantörer.

PocketMobile grundades 2000 och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn, samt utvecklingskontor i Colombo på Sri Lanka. Bolaget ägs av Investor och grundarna.