PocketMobile och Elicit tecknar strategiskt samarbetavtal kring mobila lösningar

PocketMobile har skrivit samarbetsavtal med Elicit, som utvecklar webbaserade IT-lösningar. Elicit börjar nu använda PocketMobiles mobila plattform PreCom och har certifierat flera konsulter för att kunna erbjuda smidig mobil åtkomst till lösningarna.

- Vi fokuserar på att förstå verksamheter och söker alltid efter bra verktyg i strävan att ge våra kunder en effektivare vardag. Mobilen är ett jättebra gränssnitt som kompletterar webben på ett utmärkt sätt, säger Patrik Thelandersson, VD på Elicit.

Att kunna göra system åtkomliga mobilt är dessutom något Elicit möter stor efterfrågan på.

- I takt med att mobila enheter blir allt bättre blir det också naturligt att låta dessa vara en del i det praktiska systemanvändandet, vare sig användaren befinner sig på kontoret eller springer runt med mobiltelefonen i hand. Mobila arbetssätt efterfrågas och uppskattas av våra kunder och tillsammans med Pocket Mobile kan vi uträtta stordåd, säger Patrik Thelandersson.

- Samarbetet med Elicit är mycket spännande och bevisar att PreCom Platform är en intressant utvecklingsplattform för exempelvis IT-företag som vill bredda sitt utbud av produkter och tjänster, säger Fredrik von Sydow, Partner Manager, PocketMobile.

• utvecklingspartner
  • elicit
  • fredrik von sydow
  • patrik thelandersson

PocketMobile Communications AB är Nordens marknadsledande plattformsleverantör för mobila mjukvarulösningar. PocketMobile har utvecklat den moduluppbyggda plattformen, PreCom som är en Mobile Enterprise Application Platform. Plattformen erbjuds till företag som vill nyttja eller utveckla mobila lösningar för intern användning eller till sina kunder. Flera större företag har valt PreCom som plattform för sina mobila lösningar: Schenker BTF, Ragn Sells, DSV, Munters, Fortum, General Electric, G4S mfl.

PocketMobile grundades år 2001 i Sverige och har kontor i Stockholm, Göteborg, Köpenhamn och Oslo. Idag ägs PocketMobile av dess tre grundare, alla verksamma i bolaget, samt Investor Growth Capital som under 2008 gjorde en investering i PocketMobile.

Läs mer om denna och andra nyheter på www.pocketmobile.se