PocketMobile utnämnd till "Nordic ISV Partner of the Year"

POCKETMOBILE: Den 23-24 mars anordnade Motorola det årliga eventet "Nordic Partner Conference". Ca 150 personer från partnerföretag i Norden deltog på konferensen. PocketMobile var självklart med som utställare och talare i programmet. Kristian Sandahl, Marknadschef på PocketMobile, berättade om plattformserbjudandet - att partnerföretag har möjlighet att utveckla mobila lösningar och system direkt på PreCom Platform. Fredrik Jonasson, ansvarig för mobildataprojektet på Schenker, berättade om den PreCom-lösning som idag är utrullad och används i flera tusen Schenker lastbilar. PocketMobile blev dessutom utnämnd till "Motorola Nordic ISV Partner of the Year", något vi är mycket stolta över och ligger helt i linje med vår vision: att bli branschstandard för "Mobile Enterprise Application Platforms".

PreCom 3 testad
och godkänd av Motorola
PocketMobile och Motorola har under många år haft ett tätt samarbete och den tekniska plattformen PreCom ligger till grund för samtliga mobila system och lösningar som utvecklats av PocketMobile. Ca 60% av alla PreCom slutanvändare använder idag någon av Motorolas handdatorer. PreCom version 3 har testats och godkänts för användning på Motorolas ruggade modeller MC70, MC75 och MC55, och PreCom har uppnått ”Motorola Enterprise Compatibility status” för dessa enheter.
- "Våra PreCom utvecklingspartners med egna certifierade PreCom-utvecklare tycker det är oerhört viktigt att hela ledet - utveckling, val av hårdvara, implementering och utrullning - ska gå så smidigt som möjligt. En godkändstämpel från Motorola förstärker förtroendet och visar att PreCom är en standard att räkna med.", säger Kristian Sandahl, Marknadschef på PocketMobile.

• pocketmobile communications
  • motorola
  • nordic isv partner of the year
  • norden

Om PocketMobile Communications AB
PocketMobile Communications AB är ett mjukvarubolag som utvecklar och marknadsför PreCom. PreCom är en modulär mjukvaruplattform som effektiviserar utveckling, leverans och underhåll av mobila företagslösningar. PreCom ingår i kategorin MEAP (Mobile Enterprise Application Platforms) och riktar sig till företag och organisationer som med hjälp av mobila lösningar och applikationer vill effektivisera sin verksamhet och kunna erbjuda nya tjänster.

Bland referenskunderna syns välkända företag så som Schenker, G4S, DSV, DHL, RagnSells, Fortum, Munters/Polygon varav flera har PreCom implementerat på global basis. PocketMobile levererar PreCom genom och tillsammans med partners. Exempel på partners är Tieto, Logica, EDB/Ergogroup, IBS, Softronic, SYSteam, samt andra ledande systemintegratörer och affärssystemsleverantörer.

PocketMobile grundades 2000 och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn. Bolaget ägs av Investor och grundarna.