Softronic har blivit en PreCom utvecklingspartner

IT konsultbolaget Softronic har tecknat avtal med PocketMobile om att utveckla mobila lösningar på PreCom Platform.

Softronic och PocketMobile har tecknat samarbetsavtal som innebär att Softronic kommer att utnyttja PocketMobiles PreCom Platform som fundament och bas för utveckling av mobila lösningar och system till sina kunder. Redan nu är utvecklare från Softronic igång med att utveckla mobila lösningar på PreCom.

Softronic har arbetat med mobilitet under många år och är idag en av de ledande utvecklarna av mobila lösningar i Sverige. Softronic stärker nu sitt erbjudande till marknaden genom samarbetet med PocketMobile.

- För oss är det ett strategiskt beslut att addera PocketMobiles utvecklingsplattform PreCom till vårt erbjudande inom mobilitet. Det kommer att ge oss ännu större möjligheter att skapa mobila lösningar som effektivt stödjer våra kunders verksamhet och samtidigt är flexibla och framtidssäkra, säger Mattias Lindström, Affärsutvecklare Mobilitet på Softronic.

- Softronic är ett välkänt stort IT konsultföretag och att de väljer PreCom som standard för att fokusera ännu mer på mobila lösningar är mycket roligt för oss på PocketMobile. Vi upplever ett ökat tryck från marknaden på denna typ av plattformsbaserade mobilitetslösningar och ser fram emot att stärka vår position ytterliggare genom partnerskapet med Softronic, säger Fredrik von Sydow, Partner Manager, på PocketMobile.

Om Softronic
Softronic är ett konsultbolag inom IT och management vars tjänster spänner från rådgivning och nyutveckling till förvaltning och drift. Kunderna är främst medelstora och större företag och organisationer i Sverige. Softronic som grundades 1984 är börsnoterat och har cirka 400 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Arjeplog, Överkalix, Danmark och Estland.

Om PreCom
PreCom Platform är en teknisk utvecklingsplattform som är utvecklad på Microsoft .NET med tillhörande moduler byggda i Visual Studio. PreCom erbjuder standardiserad funktion för resurseffektiv kommunikation, lagring, inställningar, loggning, fjärruppdatering och licensiering. Plattformen erbjuds till företag som vill utveckla mobila lösningar och system för internt bruk eller till sina kunder.

• fredrik von sydow
  • mattias lindström
  • mobilitet
  • mobilitetslösning
  • softronic

PocketMobile Communications AB är Nordens marknadsledande plattformsleverantör för mobila mjukvarulösningar. PocketMobile har utvecklat den moduluppbyggda plattformen, PreCom som är en Mobile Enterprise Application Platform. Plattformen erbjuds till företag som vill nyttja eller utveckla mobila lösningar för intern användning eller till sina kunder. Flera större företag har valt PreCom som plattform för sina mobila lösningar: Schenker BTF, Ragn Sells, DSV, Munters, Fortum, General Electric, G4S mfl.

PocketMobile grundades år 2001 i Sverige och har kontor i Stockholm, Göteborg, Köpenhamn och Oslo. Idag ägs PocketMobile av dess tre grundare, alla verksamma i bolaget, samt Investor Growth Capital som under 2008 gjorde en investering i PocketMobile.

Läs mer om denna och andra nyheter på www.pocketmobile.se