Sweco har utvärderat flera mobila plattformar och valt PreCom

Teknikkonsultföretaget Sweco har skrivit samarbetsavtal med PocketMobile och är numera en PreCom utvecklingspartner. Sweco har varit involverade i flera framgångsrika mobilitetsprojekt under årens lopp och har insett fördelarna med att basera mobilutvecklingen på en standardiserad plattform.

- ”Genom att basera utvecklingen på en grundplattform drar vi nytta av viss funktionalitet som alltid behövs i mobila projekt. Dessutom blir arbetsprocessen mer strömlinjeformad och vi kan bättre dra nytta av sådant som vi utvecklat tidigare”, säger Katarina Nylander, gruppchef på Sweco i Stockholm.

Sweco har certifierat ett antal av sina systemutvecklare som nu är i full färd att utveckla mobila slutkundslösningar direkt på PreCom Platform. PreCom Platform är den ledande plattformen inom sitt segment och visionen är att bli branschstandard inom MEAP (Mobile Enterprise Application Platform). Pågående projekt som kan omnämnas är t.ex. att Swecos certifierade utvecklare är med och utvecklar mobila lösningar för Fortum och Polygon (f.d. Munters).

- ”Vi har haft en dialog med Sweco under flera år och följt deras utveckling. Det är nu oerhört glädjande att Sweco väljer att bli PreCom partner och ser värdet av att använda PreCom som mobil utvecklingsplattform i större mobilitetsprojekt. Sweco har utvärderat olika alternativ på marknaden, och att de valt att utveckla på PreCom bevisar återigen att PreCom är den marknadsledande utvecklingsplattformen i Norden för mobila företagsapplikationer”, säger Fredrik von Sydow, partner manager på PocketMobile Communications AB.

För mer information vänligen kontakta:
Fredrik von Sydow, Partner Manager, PocketMobile
E-post fredrik.von.sydow@pocketmobile.se
Telefon: +46 (0)733-50 82 76
Webb: www.pocketmobile.se
Katarina Nylander, Gruppchef på Sweco i Stockholm
E-post: katarina.nylander@sweco.se
Telefon: +46 (0)8-695 61 95
Webb: www.sweco.se

• mobile enterprise application platform
  • meap
  • katarina nylander
  • sweco
  • fortum
  • polygon
  • munters

Om PocketMobile Communications AB
PocketMobile Communications AB är ett mjukvarubolag som utvecklar och marknadsför PreCom. PreCom är en modulär mjukvaruplattform som effektiviserar utveckling, leverans och underhåll av mobila företagslösningar. PreCom ingår i kategorin MEAP (Mobile Enterprise Application Platforms) och riktar sig till företag och organisationer som med hjälp av mobila lösningar och applikationer vill effektivisera sin verksamhet och kunna erbjuda nya tjänster.

Bland referenskunderna syns välkända företag så som Schenker, G4S, DSV, DHL, RagnSells, Fortum, Munters/Polygon varav flera har PreCom implementerat på global basis. PocketMobile levererar PreCom genom och tillsammans med partners. Exempel på partners är Tieto, Logica, EDB/Ergogroup, IBS, Softronic, SYSteam, samt andra ledande systemintegratörer och affärssystemsleverantörer.

PocketMobile grundades 2000 och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn. Bolaget ägs av Investor och grundarna.