Polar lanserar effektiv webbtjänst för Personliga Tränare och Coacher

Polar Flow for Coach är en användarvänlig webbtjänst som gör tränarens coachning                                           och uppföljningsarbete mer individuellt och kostnadseffektivt

Polar som är ledande inom pulsmätning, sportklockor och avancerade träningssystem, lanserade en ny webbtjänst under International CES (Consumer Electronics Show) i Las Vegas, tidigare i år.

Polar Flow for Coach som webbtjänsten heter, är ett värdefullt komplement till de många tjänster som Polar redan tillhandahåller för elitidrottare och motionärer. Denna webbtjänst är utformad för Personliga Tränare och coacher för att underlätta deras uppföljningsarbete av sina adepters /
kunders framsteg och träningsresultat. Via webbtjänsten kan tränaren på ett enkelt och smidigt sätt följa sina adepters tränings-/aktivitetsdata som automatiskt synkroniseras till tjänsten via Polar klockan / Polar Flow webbtjänst.

Polar Flow for Coach möjliggör närvaro och individuellt stöd för tränarens adepter/kunder på ett smidigt och effektivt sätt. Tack vare sin genomtänkta utformning har användaren alltid tillgång till tjänsten, oavsett var de befinner sig. Personliga möten blir inte nödvändiga i samma utsträckning som tidigare, vilken gör den kostnadseffektiv.

Polar Flow for Coach använder data som registrerats av adepten/kundens Polar sportklocka, Loop aktivitetsmätare eller Polar Beat mobilapp. Via tjänsten kan tränaren snabbt få en summering över vad adepten/kunden gör (eller inte gör). Denna typ av information kan vara värdefull som beslutsunderlag, när tränaren vill analysera om det är träningsupplägget som kräver anpassning eller om det är individen som behöver motivation eller mera vägledning.

Unika fördelar

• Coach Feed. En tidslinje som sammanfattar adepternas/kundernas senaste resultat. Resultaten kan filtreras per adept och sport.
  • Coach’s Comments. Möjliggör privat återkoppling och positiva kommentarer.
  • Diary. Tränaren kan på ett enkelt sätt få en daglig/veckovis/månadsvis överblick och summering av adeptens tränings-/aktivitetsdata. Navigering mellan olika individers dagböcker är smidig.
  • Manual Input. Adepterna kan registrera sin träning manuellt i tjänsten. Denna funktion beräknas lanseras under kvartal 2, 2015.
  • Training Targets. Tränaren kan lägga upp träningsmål för sina adepter/kunder, vilka synkroniseras direkt till dennes klocka. Smidig funktion som fungerar oavsett vart man befinner sig. Training Targets är tillgängligt för modellerna Polar A300, Polar M400 och Polar V800.
  • Recovery Status. Tillgänglig för tränaren om adepten använder Polar V800.
  • Reports. Hjälper tränaren att mäta framsteg och se trender över en längre tidsperiod. Som tränare kommer du även åt enstaka träningspass och testresultat för detaljerad analys. Du kan även använda rapporterna som underlag för att visa dina adepter/kunder att de får valuta för pengarna.

Att registrera ett Coach-konto på Polar Flow for Coach är och kommer alltid att förbli gratis. Som användare kan du registrera obegränsat antal kunder/adepter till tjänsten. Polar Flow for Coach är tillgänglig på 15 språk.

Polar Flow är en webbtjänst som ger omfattande möjligheter till uppföljning och analys, samt en djupare insikt som hjälper dig att förstå hur du bör träna för att utvecklas och nå önskat resultat. Webbtjänsten är en viktig del av Polars ekosystem för våra nyaste Polar produkter och alla framtida innovationer.

Idag är Polar Flow webbtjänst kompatibel med följande produkter:

• Polar Loop aktivitetsmätare. Perfekt för alla som vill bli mer aktiva i sin vardag eller gå ner lite i vikt.
  • Polar A300 fitnessklocka med aktivitetsmätning. Perfekt för inomhusträning och mätning av dina vardagsaktiviteter.
  • Polar M400 sportklocka med GPS. Optimal för löpning och utomhussporter.
  • Polar V800 multisportklocka med GPS för seriösa idrottare och hängivna motionärer som tränar för att prestera bättre resultat.
  • Polar Beat världens smartaste träningsapp för alla som vill träna med mobilen, med målsättningen att bli smalare, springa snabbare eller orka träna längre pass.

Samtliga dessa modeller fungerar med Polar H7 pulssensor.

Mer information: Polar Flow for Coach
Eric Chouhmat, Sales Director Polar Sverige AB
Tel: 08-564 616 90  Email: eric.chouhmat@polar.com

Om Polar
Polar är det finska innovativa varumärket som uppfann den första trådlösa pulsmätaren för drygt 35 år sedan. Egen forskning samt ett nära samarbete med expertis och forskningsinstitut har lagt grunden för våra framgångar och den marknadsledande position vi har idag.
För att ge dig den bästa vägledningen när du tränar har Polar utvecklat Smart Coaching, ett antal unika pulsträningsfunktioner som lyssnar till din kropp och tolkar dess signaler så att du kan träna smart och effektivt. Just dessa innovativa Smart Coaching-funktioner i kombination med våra prisbelönta modeller har gjort oss till den världsledande leverantör vi är idag. Polars pulsmätare och GPS-klockor är idag förstahandsvalet bland motionärer och elitidrottare över hela världen. Om du vill veta mer om hur vi kan hjälpa dig att nå dina träningsmål, besök www.polar.com/sv.