Polar lanserar GoPro-anslutning till Polar V800, Polar M600 och nya Polar H10 pulssensor

Den 5:e januari 2017 meddelade Polar nyheten om GoPro anslutning till Polar V800 multisportklocka med GPS, Polar M600 smart sportklocka för Android och sin nya pulssensor Polar H10.

Polars samarbete med GoPro gör det möjligt för Polar-användare att addera korrekt puls-/träningsdata till sin GoPro video, för att se exakt hur kroppen reagerade på backens tuffa lutning, den adrenalinkickande vågen, när mållinjen korsades eller andra minnesvärda ögonblick och äventyr som man vill återuppleva. Det kommer även vara möjligt att hantera grundläggande kommandon för GoPro via Polar M600 & Polar V800, vilket gör det lättare att använda kameran även under tuffare förhållanden.

Polar H10 pulssensor som lanseras under kvartal 1, använder sig av en ny algoritm och pulsbältet består av en ny typ av elektroder som är mindre känsliga för yttre störningar, vilket säkerställer exakt och korrekt pulsåtergivning. Polar H10 kan anslutas till GoPro HERO4 och HERO5 kameror via Bluetooth, vilket gör det möjligt att få korrekt pulsdata direkt till inspelade GoPro videos. Rekommenderat pris för Polar H10 är 899:-

- Tillsammans med GoPro har vi skapat en upplevelse som ger Polar-användaren möjligheten att kombinera vår världsledande pulsmätning-/ GPS-teknologi, med högkvalitativa videoinspelningar från GoPro enheter säger Marco Suvilaakso, Chief Strategy Officer på Polar. Möjligheten att lägga till pulsdata till ett minnesvärt ögonblick förbättrar och höjer den totala upplevelsen, samtidigt som utövaren verkligen kan visa upp och återuppleva sina fantastiska prestationer.

Tillgänglighet

• Stöd för GoPro HERO04 fjärrkontroll i Polar V800 lanseras under januari.
  • Stöd för GoPro HERO05 i Polar M600 lanseras lite senare i år.
  • Polar H10 kommer fungera med både GoPro HERO4 och HERO5 enheter under kvartal 1, 2017.

Polar är pionjär inom pulsmätning, aktivitetsmätare och träningsdatorer. Med nästan 40 års erfarenhet och ett stolt arv inom innovativ fysiologisk och sportmedicinsk forskning, tillgodoser vi alla nivåer av träning genom ett brett produktsortiment som omfattar cykeldatorer, sport- och aktivitetsmätare, träningsappar och onlinetjänster. Våra prisbelönta produkter är ett förstahandsval bland konsumenter över hela världen, och säljs via 35 000 återförsäljare världen över. Polar är ett privatägt företag med huvudkontor nära Uleåborg i Finland. Företaget är verksamt i mer än 80 länder. Ytterligare information finns på polar.com.