Dags för sträckfilm Aspla Professional !

Vi vägrar försträcka våra sträckfilmer! Tekniken bakom en perfekt ASPLA sträckfilm är, att genom den senaste maskintekniken och den mest avancerade råvaran, skapa ett underlag för en fulländad sträckfilm. Sträckfilmstjocklekar från 25my till 19my är idag standard och rätt hanterat ger detta högsta kvalitet på ensilaget, säger Benny Widlund Nilsson, VD och ägare till Poly-Produkter.

Har man bra kontroll på sin maskin och vill skapa den absolut bästa driftsekonomin, då är det Professional 19my som gäller. Trots sin tunnhet klarar den alla SP`s normer.

Det absolut största plus som Professional har är att den ger marknadens absolut tätaste bal. Tre till fyra gånger tätare än vissa 25my tjocka plaster. Med 2000 meter på rullen får du fler balar per rulle och därmed färre byten och så klart längre driftstid. Har du kört med en 25my tjock plast tidigare så reducerar du dina kostnader med närmare 20% genom att använda Professional, avslutar Benny Widlund Nilsson.

För första till tredje skörden rekommenderar vi Power-XL (22my), och nu när det börjar bli dags för senare skördar rekommenderas Professional: för ännu mer plast på rullen!

Återförsäljare av både Power-XL och Professional finns över hela landet.
Mer information finns på Poly-Produkters hemsida: www.poly.se eller ring 031-289070