GOLDSOFT - ett nytt, starkare pressgarn!

Pressmeddelande   •   Jan 24, 2013 16:15 CET

Inför säsong 2013 lanserar Poly-Produkter ett nytt, starkare pressgarn för fyrkantsbalar.

Goldsoft pressgarn är tillverkat av första klassens råvara med en av marknadens högsta knutstyrka, samtidigt är det ett mjukt och följsamt BigBaler-pressgarn.

Goldsoft-garnets neutrala färg medför (vid inplastning av balen) att åverkan från fåglar som hackar sönder plasten i tron att garnet är en mask eller larv, kraftigt minskar.

Garnet löper ur spolen enligt Easy Feed-metoden, allt för att förhindra driftproblem, dessutom är varje rulle försedd med en id-lapp som ger information om garnets produktionshistoria.

Säljes i rullar om 10 kg.

Poly-Produkter erbjuder inom affärsområdet ”tågvirke”; fiber och närliggande (kompletterande) produkter. Våra kunder är företag i Norden inom industri, lantbruk, järn-, bygg-, och marinhandel. Genom innovativt tänkande och kontinuerlig produktutveckling stärker vi våra kunders konkurrenskraft genom att erbjuda unika problemlösningar.