Pondus kommunikation flyttar till nya lokaler

I mitten av februari går flytten mot nyare, större, mer praktiska lokaler. Pondus har suttit på Storgatan 50 i fem år, på övervåningen i samma hus som Hemmakväll.

– Vi har trivts jättebra i våra lokaler, men till slut behöver man förnyelse, säger Malin Johansson.

Flytten går till Östra Strandgatan 26 på Konstnärligt campus, där Pondus flyttar in längst upp mot älven.

– Värsta lyxläget. Vi får en fantastiskt utsikt över Umeälven, säger Malin Johansson.

I de nya lokalerna får Pondus fler platser och större möjligheter till mötesrum.

– Vi får mötesrum i vår egen lokal, men sedan får vi nyttja en stor konferensdel som ligger i bottenvåningen av huset. Det är jättebra och det ger oss större möjligheter att hålla olika typer av event, som vi inte kunnat göra tidigare – i alla fall inte i våra egna lokaler.

På Storgatan delar Pondus lokalerna med Revenues och MyNewsdesk.

– Det känns lite tråkigt att vi flyttar isär, men det här blir ändå en bra lösning. Jag och alla på Pondus gillar utveckling och förnyelse, så det här blir toppen, säger Malin Johansson.

• Sociala frågor

Pondus är en pigg snart 25-årig byrå. Våra kunder finns huvudsakligen i Umeå men är spridda över hela Sverige och verkar inom många branscher och sektorer.
Vi hjälper till med varumärkesplattformar, marknadsstrategier, brandingfrågor, design, CSR, skriver texter, gör webbar, magasin, böcker och film. Vi kan även göra eldshow, regissera pjäser och bygga gärdesgårdar. Allt från början till slut. Vi har ett stort nätverk av underleverantörer och expertis av vilka flera finns i vår absoluta närhet.