Umeåbyrån Pondus anställer ny projektledare

Anna Lundström är ny projektledare hos kommunikationsbyrån Pondus. Hon kommer närmast från en tjänst som marknadsansvarig på Rex och har bred erfarenhet från kommunikationsbranschen.

– Det känns otroligt roligt att äntligen kunna berätta att Anna blir en del av vårt team på Pondus. Som vi har längtat! Hennes mångåriga erfarenhet av branschen och förmåga att se möjligheter är otroligt värdefullt och precis vad vi behöver just nu, säger Sarita Nath, vd på Pondus.

Förutom tjänsten som marknadsansvarig på Rex rymmer Annas erfarenhet tidigare roller som projektledare på Punkt PR, koordinator på Heja, affärscoach på BIC och kommunikatör inom Umeå kommun. Hon har arbetat med både lokala, nationella och internationella varumärken inom flertalet branscher.

– Pondus utgår ifrån ett värderingsdrivet perspektiv som finns hos både styrelse, vd och byråns anställda. Jag fördjupade mig inom företags samhällsansvar redan under studietiden och området ligger mig varmt om hjärtat. Pondus är en byrå jag har haft ögonen på länge och även arbetat tillsammans med från kundsidan, säger Anna Lundström.

– Anna kommer att jobba som strategisk projektledare och utveckla vårt erbjudande inom syftesdriven kommunikation. Vi är övertygade om att framtiden är ljusast för de företag som utifrån sitt syfte skapar holistiskt värde och gör verklighet av sina visioner. Med Anna ombord blir vi 15 personer på Pondus, som fokuserar på att skapa ansvarsfulla, kraftfulla affärer för våra kunder, säger Sarita Nath.

Pondus Kommunikation har funnits i 27 år och erbjuder tjänster inom kommunikationsområdet. Kunderna är verksamma både i Umeåregionen, nationellt och globalt. Byråns metod inom syftesdriven kommunikation tar avstamp från forskning och har utvecklats i nära samarbete med kunskapslabbet Inter Business Initiative.

– Nu återvänder jag till byråvärlden med ett värdefullt kundperspektiv från både privat och offentlig sektor. Jag ser fram emot att utveckla våra kunders kommunikation tillsammans med resten av det fantastiska gänget på Pondus, avslutar Anna Lundström.

Mer om Pondus Kommunikation: www.medpondus.se

För ytterligare information, kontakta:
Sarita Nath, vd Pondus Kommunikation, 070-517 95 51, sarita@medpondus.se
Johanna Hallin, ordförande Pondus Kommunikation, 070-763 12 81, johanna@srey.se

• Sociala frågor

• kommunikation
  • umeå
  • rekrytering
  • pondus
  • medpondus

Pondus Kommunikation driver ansvarsfulla affärer genom syftesdriven kommunikation. Sedan starten 1991 har Pondus verkat nationellt och nordiskt, med bas i Umeå, och är en del av koncernen Srey, som driver samhällsutveckling genom framtidens affärer.