Ny restaurangchef på Pontus!

Restaurang Pontus! har förstärkt sitt chefsteam. En ganska lång och mycket noggrann rekryteringsresa har nu nått sitt mål och det är med stor tilltro, hopp och glädje vi kan presentera - Olle Jansson.

Olle Jansson kommer närmast från Restaurang Gotland lite längre upp på Brunnsgatan, en restaurang han var med om att starta upp och sedan utveckla. De senaste två åren i rollen som chefssommelier.

I grunden är Olle personalvetare, men restaurangspåret klev han in på vid 23 års ålder och har sedan aldrig lämnat det. Intresset för mat och dryck är stort och sträcker sig långt utanför arbetets gränser. Vänner bjuds gärna på mat och vin i hemmet på Kungsholmen, som han delar med sin man, och framförallt kärleken till viner från Bourgogne, Piemonte och det moderna Spanien färgar det som står på menyn.

Olle berättar om känslan inför det nya jobbet: "Att börja arbeta på Pontus! och Pocket är en utmaning för mig, eftersom jag är van vid en liten matsal där allt är enkelt överblickbart. Här finns en massa intressanta människor med en enorm potential och jag hoppas verkligen att jag ska kunna vara behjälplig med att frigöra all denna positiva energi till företagets fromma".

Olle kommer att bilda ett mycket kompetent restaurangchefsteam tillsammans med Emil Larsson, mångårig medarbetare i Pontusgruppen.