Pontus Frithiof blir delägare i unika jobbsajten Knife & Fork

Entreprenören Pontus Frithiof, grundare av Pontus Group, blir delägare i den nystartade jobbsajten Knife & Fork, som vänder sig exklusivt mot restaurang-branschen.

”Från branschhåll är man alltid intresserad av att träffa och rekrytera ny kompetens”, säger Pontus, ”det som har varit ett problem är bristen på bra kanaler där arbetstagare och arbetsgivare inom restaurangbranschen kan matchas. Knife & Fork fyller där en viktig funktion och de har skapat en sida som känns seriös, modern och uppdaterad.”

Knife & Fork debuterade på nätet i slutet av 2012 och en av grundarna, Sara Edström, var tidigare en uppskattad medarbetare i Pontus Group.

Pontus berättar: ”Genom sociala medier har jag rätt bra koll på vad min personal gör efter att de lämnat gruppen och när Knife & Fork dök upp kände jag direkt att detta projekt hade förutsättningar att göra skillnad på arbetsmarknaden. Och att jag, som erfaren entreprenör, kunde hjälpa till att utveckla företaget vidare och öppna dörrar mot fler affärsmöjligheter.”

Knife & Fork är alltså först i sitt slag och grundarna Ingela Brandebo, Sara Edström, Paul Crisp, Henrik Löthman, Fredrik Broman och Magnus Svedjebratt är allesammans experter på antingen restaurang eller webutveckling, men färska som företagare. De gläds åt att Pontus Frithiof hoppar på projektet, med sin långa erfarenhet av att driva affärsrörelser, sitt etablerade varumärke och sitt omfattande nätverk.

”Pontus Frithiof blir en fantastisk resurs med det anseende han har i branschen och sin kunskap inom både restaurang och företagande. Han är en fantastisk entreprenör.”, säger en nöjd Sara Edström.